English

در همایش تفکر خلاق،سرمایه گذارى و توسعه مطرح شد

خلاقیت در اقتصاد صنعتی کم رنگ است/باید فرهنگ اقتصادی در کشور جاری شود

معاون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران گفت: ٩٠ درصد مهاجران آمریکایی از ٥١ درصد کشورهای دنیا هستند که ایرانیان در رتبه ٤ قرار دارند. آمریکایی ها از تفکرات مناسب ایرانیان استفاده کردند.

خلاقیت در اقتصاد صنعتی کم رنگ است/باید فرهنگ اقتصادی در کشور جاری شود

به گزارش خبرنگار اعزامى خبرگزارى موج به جزیره کیش دبیر همایش  تفکر خلاق،سرمایه گذاری و توسعه با بیان اینکه در این همایش با جلب سرمایه‌گذاران خارجی و جذب آن‌ها و ایجاد یک همگرایی  یک سرمایه‌گذاری‌ دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها، سرمایه‌گذاری در کشورمان رونق بیشتری می گیرد، گفت:بزرگترین چالش این دوره از کشورمان تفکر و اندیشه اقتصادی است و می توان از تفکرات اقتصادی در جهت پیشرفت استفاده کرد.

امیر محمود زاده افزود:یکی دیگر از اهداف کارهایی که باید در کشورمان انجام شود تفکر توسعه‌ای و خلاقانه برای مدرن کردن و به روزرسانی اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه بزرگترین چالش امروزه اشتغال می باشد و با آینده نگرى و تفکر پژوهش گری می توانیم فرصت سرمایه گذاری را در کشور بیشتر کنیم اظهارداشت: برای تحقق چشم‌انداز افق۱۴۰۴ و مرجعیت بخشی علمی و اقتصادی کشور، دیدگاه‌های خود را برای خروج از رکود تورمی باید اعلام شود تا مسیرهای اقتصاد نوین و ایجاد جاذبه‌های گردشگری دریایی برای همه فراهم شود چرا نباید همه ٥٠ میلیون ایرانی جزیره کیش را نبینند.!

دبیر همایش تفکر خلاق ،سرمایه گذارى و توسعه ادامه داد:متاسفانه هر روز مردم کشورمان درگیر یک موضوع و یک بحران جدید هستند از طرفى نباید سیاست اقتصادی داشته باشیم و باید فرصت دهیم بخش خصوصی بزرگ شود تا بیشتر جامعه مان سرمایه گذار جذب کند.

به گفته این مسئول مشکل اقتصادى کشورمان نداشتن فرهنگ اقتصادی است.

 

در بخش دیگر از این همایش معاون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران افزود:ایران جزوه ٥ کشور نخست در تاریخ فارغ التحصیل دانشگاهى دارد که بالاتر از کشورهای ژاپن و کره جنوبی است.

مرتضی الله وردی با بیان اینکه موقعیت کار آفرینی در ایران مناسب است گفت:٩٠ درصد مهاجران آمریکایی از ٥١ درصد کشورهای دنیا هستند که ایرانیان در رتبه ٤ قرار دارند. آمریکایی ها از تفکرات مناسب ایرانیان استفاده کردند.

معاون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد:ایران در گردشگری و دسترسی به منابع فسیلی و منابع بهترین موقعیت را دارد و می تواند حاب منطقه در جذب و فرآوری باشد.

الله وردی افزود:به گزارش مک کینز نفت و گاز یکی از مهم ترین قابلیت ایران در منطقه می باشد.

وی تصریح کرد:از بهمن سال گذشته دولت یازدهم توانست ظرفیت تولید نفت را ١ میلیون بشکه در روز افزایش داده  که این نشان پیشرفت و توسعه ای است.

در بخشی دیگر از این همایش استاندار یزد گفت: ما پیش از انقلاب 5 برنامه میان‌مدت و بعد از انقلاب نیز 5 برنامه توسعه داشتیم و در تمام این برنامه‌ها نقاط ضعف کشور مشخص شده است. پس دیگر امروز جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد

میر محمدی توضیح داد:از طرفی برای ایجاد تحولات بزرگ نیازمند طرح کردن ایده‌های جدیدی هستیم. به طور مثال در بخش صنعت باید با ابتکار و خلاقیت‌ هزینه‌های تولید را کاهش دهیم تا بتوانیم بازارهای هدف جدیدی پیدا کنیم. این در حالی است که مهمترین وظیفه فعالان اقتصادی ما امروز ترکیب عرضه محوری و تقاضامحوری است.

وی در پایان گفت:امسال توانستیم سرمایه‌گذاران خارجی را به استان یزد جذب کنیم به طوری که با توجه به ظرفیت انرژی خورشیدی که در یزد وجود دارد وزارت نیرو امسال 54 مورد سرمایه‌گذاری خارجی در این حوزه بالا بردن امنیت سرمایه‌گذاری، تسهیلات اعتباری و بسته‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه