English

مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی:

مرمت صحن بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی آغاز شد

مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از آغاز عملیات مرمت و تثبیت کاشی‌کاری و تزئینات صحن اصلی این مجموعه تاریخی خبر داد.

مرمت صحن بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، فردین عینی اظهار کرد: عملیات مرمت و تثبیت کاشی کاری صحن مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در استمرار مرمت‌های مستمر آن صورت می‌گیرد و با توجه به وسعت مجموعه و تعدد آثار تاریخی موجود در آن، مرمت و تثبیت بخش‌های مختلف به منظور حفظ و نگهداری اثر به طور مستمر انجام می‌شود.

او ادامه داد: مرمت کاشی‌کاری‌ها و تزئینات حیاط یا صحن اصلی با توجه به تزئینات ظریف معرق کاری دیوارها، نیاز به دقت بالا دارد و فرایندی طولانی است و مرمت بام مجموعه نیز با مساعد شدن شرایط جوی شروع خواهد شد.

 گفتنی است بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از مهم‌ترین آثار تاریخی شهر اردبیل و ایران است که از لحاظ معماری و کاشی‌کاری از شاهکارهای سده هشتم هجری قمری و سال‌های پس از آن محسوب می‌شود و پس از وفات شیخ صفی به سال ۷۳۵ هجری قمری از سوی فرزندش، صدرالدین موسی پایه‌گذاری شده و شاه عباس، بناهای مهمی به این مجموعه افزوده و اصلاحاتی در آن انجام داده است.

این بنای تاریخی و جهانی همه ساله جزو آثار تاریخی پربازدید ثبت می‌شود و جهانگردان و گردشگران خارجی و داخلی از آن دیدن می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه