English

نادر فلاحی :

بقعه شیخ کلخوران و جمعه مسجد مرمت می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بقعه شیخ کلخوران و جمعه مسجد مرمت می شود.

بقعه شیخ کلخوران و جمعه مسجد مرمت می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: هر 3 پروژه در پی مطالبه مردم و مسئولان ارشد استان اجرا شده و  در راستای رفع عقب ماندگی‌ها در تبیین جایگاه شیخ صفی الدین اردبیلی تلاش کردیم برنامه‌هایی را به اجرا درآوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه در کنار مرمت بناهای شاخص تاریخی، به فرهنگ سازی جهت صیانت از آثار تاریخی توجه شده است، گفت : با اقدامات صورت گرفته بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به یکی از بناهای شاخص کشور تبدیل شده است.

وی به مرمت بقعه شیخ کلخوران و جمعه مسجد اشاره کرد و گفت: دروازه عالی قاپو و موزه صفویه شناسی در مدرسه پورسینا از دیگر پروژه‌های در حال اجرا است و تا پایان سال 5 موزه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به اجرای بازگشایی و ساماندهی محوطه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، گفت: در حوزه گردشگری نیز اقدامات مناسبی انجام شده  و مجموع آن منجر به رشد جذب و ماندگاری مسافران شده است.

فلاحی به احداث هتل 5 ستاره در اردبیل اشاره کرد و گفت: امسال بیش از 8.5 میلیون مسافر داشتیم و گردشگری اردبیل در سطح بین الملل شناخته شده است.

وی افزود: به دنبال این هستیم در سال 1400 اردبیل به وضعیت مطلوب در گردشگری دست یابد و این موضوع با برنامه های متنوع دنبال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به اولین سفر فراکسیون گردشگری مجلس به اردبیل اشاره کرد و گفت: قرار است در جلسه مشترک با استاندار اردبیل و وزیر میراث فرهنگی اعتبارات درخواستی طرح شود.

وی برنامه شش ماهه دوم را معرفی جاذبه‌های گردشگری زمستانی عنوان کرد و گفت: تلاش  کردیم از هرگونه ریخت و پاش خودداری کرده و پروژه‌ها را با تمامی امکانات پیش ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خواستار همکاری تمامی نهادها با هدف توسعه اقتصاد گردشگری شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه