English

نادر فلاحی:

گردشگری از حوزه‌های مستعد کسب و کار اردبیل است

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: گردشگری از حوزه‌های مستعد کسب و کار اردبیل است.

گردشگری از حوزه‌های مستعد کسب و کار اردبیل است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پیش از این عمده سفر‌ها به سرعین بود، اما امروز شهر‌های دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم اقتصاد گردشگری را در مناطق احیا کنیم.

او با بیان اینکه گردشگری از حوزه‌های مستعد کسب و کار است، افزود: با این وجود اقتصاد گردشگری نهادینه نشده و برنامه‌ها با محدودیت منابع پیش می‌رود تا جایی که وزارت میراث فرهنگی به اندازه یکی از سد‌های بزرگ کشور بودجه در اختیار ندارد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اعتبارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار محدود است و حل این مشکل نیازمند توجه ویژه مجلس است؛ علاوه بر این کمبود نیروی انسانی نیز به صورت جدی احساس می‌شود.

فلاحی همچنین به ضرورت تعریف محور‌های جدید گردشگری تاکید کرد و گفت: توسعه گردشگری در کشور نیازمند تعریف محور‌های جدید برای گردشگران خارجی خواهد بود.

او با بیان اینکه استان‌های شمالغرب کشور مستعدترین نقطه برای توسعه گردشگری در کشور هستند، ادامه داد: تولید محتوا و تبلیغات هدفمند اصلی‌ترین حلقه مفقوده معرفی قابلیت‌های گردشگری در کشور است که باید برنامه ریزی ویژه‌ای برای آن داشته باشیم.

به گفته فلاحی استان اردبیل سالانه پذیرای بیش از ۸ میلیون گردشگر است و این حوزه طبق مطالعات انجام گرفته به عنوان محور اول توسعه استان معرفی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: تنوع اقلیمی، فرهنگی و تاریخی در استان اردبیل قابلیت ویژه‌ای است که باید از این ظرفیت برای توسعه گردشگری در استان استفاده کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه