English

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی:

نمایشگاه صنایع دستی در ورودی اردبیل از مسیر سرچم دایر می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: نمایشگاه عرضه خلاقیت‌های دستی هنرمندان با محوریت جاجیم خلخال، با همکاری بخش خصوصی در محور ورودی به استان از مسیر سرچم راه‌اندازی می‌شود.

نمایشگاه صنایع دستی در ورودی اردبیل از مسیر سرچم دایر می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، توحید دلاور قوام در بازدید از مراکز و کارگاه‌های صنایع‌ دستی خلخال اظهار کرد: با توجه به ضرورت فعالیت‌های نمایشگاهی و فروشگاهی در حوزه صنایع‌ دستی و کاربردی شدن این صنعت، ایجاد نمایشگاه عرضه صنایع دستی در ورودی استان از مسیر سرچم با محوریت جاجیم خلخال از اهمیت برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اقدامات به عمل آمده برای ثبت شهر خلخال به عنوان شهر ملی جاجیم، طی بازدیدهایی که از مراکز آموزش و کارگاه‌های آموزشی صنایع‌دستی خلخال به عمل آمد، وضعیت ارتقای آموزش در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

دلاور قوام ادامه داد: کاربردی کردن محصولات صنایع دستی استان اردبیل در دستور کار است و برای تحقق این امر به ویژه در سطح بازارهای خارجی، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و این هدف با جدیت دنبال می‌شود.

او گفت: اردبیل با ۶۰ رشته فعال، یکی از استان‌های پیشرو صنایع دستی کشور است و ۳۰ هزار هنرمند در صنایع دستی این استان در ۶۰ رشته فعالیت می‌کنند و در جهان، بیش از ۳۵۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که نیمی از این رشته‌ها در ایران فعال و از این تعداد ۶۰ رشته صنایع دستی در استان اردبیل فعال است.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه