English

رئیس ستاد انتخابات استان در نشست با اصحاب رسانه:

رسانه ها از فرصت انتخابات برای رشد مسئولیت‌پذیری در جامعه استفاده کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: نقش رسانه‌ها در ترویج گفتمان و مشارکت انتخاباتی، بسیار موثر و مفید است و آنها می‌توانند از فرصت انتخابات برای رشد مسئولیت‌پذیری در جامعه استفاده کنند.

رسانه ها از فرصت انتخابات  برای رشد مسئولیت‌پذیری در جامعه استفاده کنند
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، رضا قاسمیان ، در نشست هم اندیشی با اصاب رسانه گفت: افزایش و رشد مسئولیت‌پذیری در جامعه منجر به خیر عمومی می‌شود و فعالان خبر و رسانه مدنظر داشته باشند که داوطلبان، نامزدها، مدیران، مسئولان و شخصیت‌های تاثیرگذار در جامعه، سرمایه‌های عمومی هستند.

وی افزود: این سرمایه‌های اجتماعی باید امنیت روانی داشته باشند و برای تحقق این امر باید رسانه‌ها نسبت به عدم تقویت شایعات و شبهات حساسیت داشته باشند و خطوط قرمز منافع و مصالح را با جدیت رعایت کنند تا فضای رسانه‌ای استان نخبه‌پرور باشد و به حفظ سرمایه‌ها و مطالبه‌گری از آنها سوق یابد.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل ادامه داد: فضای انتخابات در استان اردبیل، کلاس درس سیاسی برای یک میلیون و ۳۰۰ نفر جمعیت استان است و این فرصتی برای رشد و بلوغ فهم سیاسی جامعه است و باید هر کس در حوزه خود با نگاه خودباوری وارد عمل شود و مباحث مطرح شده با نامزدها با نگاه طرح ایده و برنامه باشد.

قاسمیان ، دوقطبی‌سازی و ایجاد تقابل، مثل حجاب و بی‌حجابی را سمی مهلک برای جامعه توصیف کرد و گفت: مدل و فرمول انتخابات ما در ایران، مردم‌سالاری دینی است اما در خیلی از کشورها که مدل‌های دیگری رواج دارد، با مشکل مواجه هستند و اراده مردم از صندوق‌ها خارج نمی‌شود.

وی افزود: یک اندیشمند معترض آمریکایی گفته است که حکومت‌های لیبرال سرمایه‌گذاری مثل خود آمریکا به تهی‌سازی ذهنی مردم از گزاره‌های مردمی اقدام می‌کنند تا آنچه از صندوق آرا بیرون می‌آید مطابق با خواست و اراده مردم نباشد اما ۸۵ میلیون ایرانی در کشور ما از طریق رسانه‌های داخلی و حتی خارجی آگاهی‌های لازم را اخذ می‌کنند ، بنابراین انتخابات در ایران واقعی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: دشمن به دنبال وقوع پدیده ترمیدور یا به اصطلاح سرد شدن مردم از انقلاب است و این اتفاق در خیلی از انقلاب‌های دنیا رخ می‌دهد اما انقلاب اسلامی ما مردمی است و روز به روز بر نشاط و حیات سیاسی آن افزوده می‌شود.

قاسمیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی از ۴۵ سال قبل استقلال سیاسی را هدف خود قرار داده است، ادامه داد: رابطه ایران با چین و روسیه از نوع رابطه افقی است و از این رو مشکلی پیش نمی‌آید اما ما رابطه عمودی و یکطرفه با آمریکا را قبول نداریم و این نوع روابط با توجه به استقلال سیاسی جمهوری اسلامی، در کشور ما جایگاهی ندارد و در حوزه امنیتی نیز هر کشوری با ما ارتباط حسنه دارد، امنیت آن کشور در حال تقویت است.

وی تصریح کرد: کشور ما در حوزه اقتصاد و تولیدات نیز در مسیر رشد و پیشرفت است و هر چند این رشد حالت نامتوازن دارد و اما همه بخش ها رو به رشد است. در عین حال توسعه متوازن بستگی به عزم و خواست همگانی دارد و قابل تحقق است.

 

فعالیت تبلیغاتی نامزدها در رسانه‌های خارجی ممنوع است

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل هم در این نشست گفت: تولید محتوای ارزشمند، بهترین شیوه در راستای جهاد رسانه است و همچنین تبیین دستاوردهای نظام باید همچنان مدنظر اصحاب رسانه باشد.

جلال آفاقی با بیان اینکه ضابطین قضایی در حوزه انتخابات مشخص شده و آموزش دیده‌اند، گفت: برابر قانون، هر نامزدی می‌تواند فقط در فضاهای مجازی ایرانی و رسمی، یک پایگاه خبری و تبلیغاتی داشته باشد و فعالیت در فضاهای مجازی خارجی ممنوع است.

وی افزود: اصحاب رسانه در صورت درج هر گونه آگهی و محتوا علیه نامزدهای انتخابات، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت و فعالان خبر و فضای مجازی باید پرچمداران رعایت قانون باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل خاطرنشان کرد: روسای دادگستری‌ها عضو ستادهای انتخابات شهرستان‌ها هستند و این اهمیت انتخابات و رعایت قانون آن را نشان می‌دهد.

وی همچنین گفت: حجاب و عفت عمومی جامعه نیز باید مدنظر اصحاب رسانه باشد و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و دستگاه‌های مسئول دیگر انتظار داریم فیک نیوزها و پایگاه‌های خبری فاقد وجاهت و غیررسمی را شناسایی و به دادستانی گزارش کنند.

 

۲۰ خبرنگار فعال در ترویج مشارکت انتخاباتی تجلیل می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در این نشست گفت: نقش ویژه اصحاب رسانه در ترویج مشارکت مردمی و گفتمان انتخابات، غیرقابل انکار است و فعالیت خبرنگاران در فضای انتخابات استان اردبیل با دقت رصد می‌شود.

امیر رجبی ادامه داد: به ۲۰ نفر از فعالان، خبرنگاران و اصحاب رسانه که در راستای ترویج گفتمان و مشارکت انتخابات در استان، بیشترین و بهترین فعالیت و تولید محتوا را داشته باشند، جوایزی اهدا خواهد شد.

در ادامه این نشست، مسئولان حاضر به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه