English

فرماندار اردبیل در نشست خبری:

۴ درصد داوطلیان حوزه انتخابیه شهرستان اردبیل رد صلاحیت شدند

فرماندار اردبیل گفت: ۹۶ درصد داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند.

4 درصد داوطلیان حوزه انتخابیه شهرستان اردبیل رد صلاحیت شدند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سیدمحمد اعتماد اعجازی  با اعلام این خبر اظهار کرد: در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۴۳۵ نفر در مرحله پیش ثبت‌نام داوطلب شده بودند که از این تعداد ۲۱۵ نفر شرایط لازم برای ثبت‌نام نهایی را احراز کردند.

وی اضافه کرد: بعد از بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات اجرایی یک داوطلب از حضور در صحنه رقابت منصرف شد، سه داوطلب عدم احراز صلاحیت و سه داوطلب دیگر هم عدم تایید صلاحیت شدند.

فرماندار اردبیل ادامه داد: داوطلبانی که نسبت به رای نهایی هیات اجرایی در نحوه بررسی صلاحیت‌ها معترض هستند می‌توانند اعتراض خود را با مستندات لازم در سامانه ثبت کنند تا بر اساس قانون و مقررات مربوطه بررسی مجدد صورت بگیرد.

اعتماد اعجازی با بیان اینکه مهلت اعلام نظر برای داوطلبان معترض در هیات اجرایی ۱۵ روز و در هیات نظارت ۵۰ روز تعیین شده است، گفت: اعضای هیات اجرایی و نظارت موظف هستند در بررسی صلاحیت‌ها قانون را ملاک عمل قرار داده و از هرگونه اعمال نظر شخصی در تایید یا عدم صلاحیت داوطلبان پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: هیات اجرایی با در نظر گرفتن قوانین و مقررات انتخاباتی ضمن رعایت بی‌طرفی در احراز صلاحیت‌ها، چهار رویکرد مهم مشارکت، سلامت ، امنیت و رقابت را در برگزاری انتخابات پرشور مدنظر قرار داده و دنبال ایجاد فضای مناسب سیاسی، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و برگزاری انتخابات سالم هستند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه زمینه و بستر لازم برای برگزاری انتخابات سالم در اردبیل فراهم شده است، افزود: تمامی امکانات و تجهزات لازم برای برگزرای انتخابات فراهم و ۴۲۰ شعبه هم برای اخذ آرای مردم در شهرستان اردبیل پیش‌بینی شده است.

 

۱۰ نفر از استان اردبیل داوطلب انتخابات خبرگان رهبری شدند

اعتماد اعجازی درباره انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم گفت: مراحل ثبت‌نام از داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ آبان تا بیستم آبان ماه انجام شد و در طول این مدت ۱۰ داوطلب در انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که مراحل تایید صلاحیت آنان از طریق مراجع ذیصلاح انجام می‌گیرد.

وی همچنین از تشکیل کمیته ویژه قضایی انتخابات در اردبیل خبر داد و افزود: این کمیته برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی و تخلفات احتمالی داوطلبان و کاندیداهای انتخابات در اردبیل تشکیل می‌شود.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم مورد تاکید مجریان انتخابات در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است ، ادامه داد: با هرگونه تخلف در انتخابات اعم از خرید و فروش آرا، تبلیغات زودهنگام و نصب بنر و پوستر در اماکن عمومی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

اعتماد اعجازی تاکید کرد: داوطلبان فقط در ایام قانونی تبلیغات اجازه نصب بنر و پوستر در مکان‌های تعیین شده را خواهند داشت و هیچ داوطلبی حق ندارد با تبلیغات غیرقانونی سیمای شهر را برهم بزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه