English

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل:

نقشه راه مقابله با بحران سالمندی استان اردبیل آماده شد

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل از آماده‌سازی نقشه راه برای مقابله با بحران سالمندی در این استان خبر داد.

نقشه راه مقابله با بحران سالمندی استان اردبیل آماده شد

 به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، افسانه جهانی در نشست تبیینی با هدف بررسی وضعیت مشگین‌شهر در شاخص‌های حوزه ازدواج، طلاق و فرزندآوری همچنین به تدوین شناسنامه جمعیت و طرح تحول راهبردی جمعیت اشاره کرد و افزود: با بررسی حدود ۳۰ شاخص مرتبط با حوزه جمعیت و فرزندآوری به تفکیک شهرستان‌های استان نقشه راه برای مقابله با بحران سالمندی آماده شده که با تحلیل و استفاده از آن، موضوعات دارای اولویت هر شهرستان قابل استخراج است.

وی از نهادهای دولتی موظف در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان خواست با پرداختن به مسائل زیرساختی و کلان جمعیت و نقطه‌زنی در حل بحران‌ها، از پیامدهای فردی، خانوادگی و اجتماعی کاهش جمعیت پیشگیری کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با بیان این که مدیران و روسای ادارات مکلف به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند ، اظهار کرد: اجرای این قوانین باید در اولویت کاری مسئولان باشد و روند اجرای قانون جوانی جمعیت از طریق ایفای تعهدات و تکالیف سازمان‌ها و دستگاه‌ها به تراز مناسب برسد.

جهانی بر لزوم آگاهی بانوان نسبت به نقش موثر زن در سیر بشریت به‌ سوی کمال اشاره و حفظ خانواده سالم، پرنشاط و متعادل، مدیریت سلوک معنوی خانواده، پرورش عواطف و احساسات و ایجاد سکینه و آرامش در خانواده را از جمله رسالت بانوان مسلمان ایرانی ذکر کرد.

در این نشست که مشاوران امور بانوان ادارات و بانوان فرهنگی شهرستان مشکین‌شهر هم حضور داشتند، در خصوص مسائل حوزه زنان و خانواده تبادل نظر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه