English

پنج مشکل اولویت‌دار حوزه سلامت استان اردبیل اعلام شد

کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت استان اردبیل پنج مشکل اولویت‌دار این حوزه در استان را جمع‌بندی و اعلام کردند.

پنج مشکل اولویت‌دار حوزه سلامت استان اردبیل اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت استان، بالا بودن میزان مرگ و میر در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی ، بالا بودن میزان ابتلا به سرطان مری و معده در مردان و سرطان سینه در زنان ، بالا بودن میزان خودکشی ، بالا بودن میزان حوادث ترافیکی و جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های شمالی استان و نامناسب بودن وضعیت دفع فاضلاب به عنوان پنج مشکل اولویت‌دار حوزه سلامت استان اردبیل اعلام کردند..

بر اساس این گزارش ، شرایط فعلی و راهکارهای حل این پنج مشکل حوزه سلامت استان اردبیل در جلسه شورای پیام‌گزاران سلامت دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بررسی و تشریح شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگانی از ادارات کل، سازمان‌ها و دانشگاه‌های استان اردبیل به عنوان مشاوران سلامت دستگاه‌های مرتبط با برنامه‌های سلامت برگزار شد، ساختار برنامه مدیریت همه‌جانبه سلامت و عملکرد شورای پیام‌گذاران توسط رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان نیز تشریح شد.

کمیته دیده‌بانی از شاخص‌های احصاء شده سلامت از تمامی دستگاه‌های ذیربط استان اردبیل نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت سلامت در حوزه‌های مختلف سلامت جسمی، اجتماعی و روانی استان ارائه کرد.

استان اردبیل در زمینه تخت بیمارستانی و زیرساخت‌های درمانی از میانگین کشوری عقب‌تر است ، این استان ۱۲ بیمارستان، ۲ هزار و ۳۶۶ تخت بیمارستانی، ۱۰۵ تخت آی.سی.یو، ۵۱ تخت سی.سی.یو، هشت تخت آی.سی.یو اطفال، ۳۵ تخت آی.سی.یو نوزادان و ۱۱۳ تخت دیالیز دارد ولی نیاز استان فراتر از این آمار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه