English

رشد جمعیت کشور بسیار پائین و نگران کننده است

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه جمعیت نقش مهمی را در توسعه کشورها ایفا می‌کند گفت: در حال حاضر رشد جمعیت کشور بسیار پائین و نگران کننده است و این امر می‌تواند از رشد اقتصادی کشور جلوگیری کند.

رشد جمعیت کشور بسیار پائین و نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه های نماز جمعه بندرعباس اظهارکرد: امروز ایران با یک بسته پیشنهادی مشخص وارد میز مذاکره در وین شده است و همین امر باعث شده است که آمریکا بر سر یک دو راهی سخت قرارگیرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا از یک طرف به توافق با ایران نیازمند است و از طرفی دیگر نمی‌داند به چه صورت از مواضع خود عقب‌نشینی کند، هر کدام از عامل‌ها چالش‌هایی را با آمریکا ایجاد کرده است.

امام جمعه بندرعباس ضمن تاکید بر این نکته که مذاکره کنندگان ایرانی باید با درایت عمل کنند گفت: غربی به دنبال این هستند شوک به ایران وارد کنند تا امتیاز بیشتری را دریافت کنند، اما مذاکره کننده‌گان ایرانی هوشیار هستند و در برابر بازی‌های رسانه‌ای و سیاسی دشمن را نمی‌خورند.

وی عنوان کرد: باید دشمن خود را بشناسیم و بدانیم طرف مقابل ما کشوری است که به عهدنامه‌ها پایبند نیستند به همین جهت ضمانت‌هایی باید گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: فردی که بخواهد برای ایجاد کسب و کار درخواست مجوزی کند میان ادارات و نهادهای دولتی پاس‌کاری خواهدشد.

وی گفت: برخی از مراجعین به بنده از شش ماه تا بیش از یک‌سال به دنبال دریافت مجوز فعالیت در ادارت دولتی هستند که این امر قابل قبول نیست.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به روز شهادت شهید محلاتی عنوان کرد: دفاع مقدس یکی از میدان‌هایی بود که اهمیت نقش برجسته روحانیت در جامعه را نشان داد.

وی با اشاره به شهادت بیش از 35نفر از روحانیون استان هرمزگان در دفاع مقدس افزود: این امر نشان دهنده این است که روحانیت همواره در مشکلات مردم پای کار بوده و در صحنه حاضر بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با اشاره به روز بزرگداشت خواجه نصرالدین طوسی و روز مهندس گفت: در زلزله‌ای که چندی پیش در استان هرمزگان به وقوع پیوست تلاش‌های مهندسان ساختمان‌ساز جای قدردانی دارد.


وی با ذکر این نکته که جمعیت نقش مهمی را در توسعه کشورها ایفا می‌کند، گفت: در حال حاضر رشد جمعیت کشور بسیار پائین و نگران کننده است و این امر می‌تواند از رشد اقتصادی کشور جلوگیری کند.

امام جمعه بندرعباس افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر موضوعات مرتبط با افزایش جمعیت دارند.

وی گفت: تاکیدات مکرر رهبر انقلاب نشان می‌دهد که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نیازمند است خانواده‌ها وضعیت فرزندآوری را بهبود ببخشند و حاکمیت نیز شرایط مناسب را برای آن‌ها فراهم کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا گفت: از مردم شریف هرمزگان درخواست دارم هرچه زودتر برای تزریق نوبت‌های مختلف واکسن مراجعه کنند تا کادر درمان بتواند شیوع این بیماری در استان را کنترل کند.

وی گفت: خود را باید برای زندگی با کرونا آماده کنیم و نباید تصور کنیم که این ویروس و بیماری از بین رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه