English

کار فقط پشت میز نشینی نیست

امام جمعه بندرعباس بیکاری را علتی برای آسیب‌های دیگر دانست و ابراز کرد: نگاه برخی افراد برای کار پشت میز نشینی است، در حالی‌که نگاه اسلام اصلا این‌چنین نیست.

کار فقط پشت میز نشینی نیست

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: یکی از موضوعات و آسیب‌های مهمی که در جامعه به آن باید پرداخت، آسیب بیکاری و عدم اشتغال است.

وی بیکاری را یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه دانست و عنوان کرد: باید از ابعاد مختلف به این چالش نگاه کرد، می‌توان این ادعا را داشت که بیش از نیمی از آسیب‌هایی که گریبان‌گیر جامعه ماست معلول بیکاری است.

امام جمعه بندرعباس بیکاری را علتی برای آسیب‌های دیگر دانست و ابراز کرد: نگاه برخی افراد برای کار پشت میز نشینی است، در حالی‌که نگاه اسلام اصلا این‌چنین نیست اگر فردی کار مناسب خود را پیدا نکرد باید دست پشت دست بگذارد؛ روش اهل بیت چیز دیگری بود.

وی با ذکر این نکته که کار در اسلام یک عبادت محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: کدام مکتب، آئین و دین، نگاهش به کار نگاه عبادت و اخروی باشد و در اسلام تعبیر شده است که اگر کسی که تلاش می‌کند تا مخارج زندگی و خانواده خود را تامین کند مانند جهاد فی سبیل ‌لله است، این موضوع نشان دهنده اهمیت و جایگاه کار کردن و روزی حلال در اسلام است.

امام جمعه بندرعباس گفت: در اسلام کار تنها جنبه دنیوی ندارد بلکه به مسائل اخروی ما نیز گره خورده است و عبادت 70جزء دارد که افضل و بالاترین آن‌ها رزق حلال است، این بسیار نگاه بلندی است.

وی ماه رجب را ماه خودساز و بندگی دانست و تشریح کرد: این ماه دالان ورود به شعبان و رمضان است و اگر توفیق اعتکاف برایمان حاصل نشد، عنوان کرد: نماز جعفر در 3 روز ماه رجب یعنی 13 تا 15 رجب را بخوانیم چراکه این نماز آثار و برکات عجیبی در زندگی دارد.

امام جمعه بندرعباس ابراز کرد: ماه رجب ماه تصفیه دل است و بندگان خداوند دل خود را از رذایل تصفیه خواهند کرد، غالب ذکرهایی که در ماه رجب وارد شده است در حوزه استغفار و تزکیه دل است؛ چراکه آرام آرام می‌خواهیم خودمان را برای ماه شعبان و رمضان آماده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه