English

نازنین شیبانی تذرجی خبر داد؛

آغاز تجمیع تلفن های ضروری استان هرمزگان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان از آغاز تجمیع شماره تلفن های ضروری در این استان خبر داد.

آغاز تجمیع تلفن های ضروری استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، نازنین شیبانی تذرجی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان در نشست با معاون هماهنگی وزارت کشور سید سلیمان سامانی تجمیع تلفن های ضروری دراستان صبح امروز برگزارشد، گفت: تمام کشورهای پیشرفته دنیا یک شماره مشخص وجود دارد تا مردم به راحتی با سازمان‌های امدادی ارتباط برقرار کنند، بر همین اساس شماره ١١٢ در بیش از ١٠٠ کشور دنیا به‌عنوان شماره امدادی استفاده می‌شود.
 نازنین شیبانی تذرجی در ادامه این نشست تصریح کرد: در ایران شماره‌های سه رقمی متعددی برای امدادرسانی در شرایط مختلف وجود دارد؛ امداد خودرو، خدمات پزشکی، آتش‌نشانی یا حوادث دیگر هر کدام شماره‌ای مخصوص به خود دارند و قطعا سال‌هاست که این نیاز احساس می‌شود تا شماره‌ای یکسان برای این خدمات تعیین شود.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد یک شماره امدادی واحد قطعا مزایای زیادی را به دنبال خواهد داشت می توان به آنها به اختصار اشاره کرد؛ از جمله ایجاد هماهنگی‌های لازم بین سازمان‌ها در کمترین زمان و با کیفیت بهتر،‌ دسترسی آسان به منابع امدادرسان در انواع حوادث، یکسان‌سازی ادبیات تخصصی بین سازمان‌های امدادی، ایجاد نظام مشخص تقسیم وظایف در عملیات و از همه مهمتر کاهش زمان پاسخگویی به نیازهای فوری پزشکی یا امدادی در حوادث و بلایا که نتیجه آن کاهش میزان مرگ‌ومیر و آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح استان است.
وی در مورد ضرورت یکسان‌سازی شماره‌های امدادی در استان گفت: نکته‌ای که به آن توجه نشده است و باید به آن اشاره کرد این شماره تنها برای خدمات اورژانسی و پزشکی نیست، بلکه طیف وسیعی از خدمات را پوشش می‌دهد که برخی از آنها متولی قانونی ندارد. ازجمله حوادث کوهستان، سیل، دریا، مفقودین در کویر و بسیاری موارد دیگر. به همین دلیل گاهی اوقات در پی وقوع حوادث و سوانح مشکل اصلی هماهنگ‌کردن دستگاه‌های مسئول است.
وی در این نشست خواستار بخشنامه اجرایی بالا دستی دولت دستگاههای اجرایی در بخش هم افزایی همه نهادها و دستگاه ها شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان در این نشست از برنامه های پایانی اجرای این طرح به صورت پایلوت خبر داد و افزود: مرکز فوریت های  اورژانس استان این آمادگی را دارد که به صورت متمرکز این کار را شروع کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه