English

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

تجلیل از معلمان نمونه در کردستان خانواده محور می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: امسال هم کردستان همراه با سایر نقاط کشور پیگیر مطالبات معلمان است و رویکرد گرامیداشت مقام معلم در سال جاری، تجلیل و قدردانی از تمامی معلمان به صورت خانواده محور و مردمی است.

تجلیل از معلمان نمونه در کردستان خانواده محور می شود

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: امسال هم کردستان همراه با سایر نقاط کشور پیگیر مطالبات معلمان است و رویکرد گرامیداشت مقام معلم در سال جاری، تجلیل و قدردانی از تمامی معلمان به صورت خانواده محور و مردمی است.

هاشم نظامی جلال امروز دوشنبه(۱۱ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، که به مناسبت گرامیداشت روز معلم برگزار شد، اظهار کرد: معلمی از شئون الهی بوده و ائمه  اطهار همگی معلمان نمونه ای در جهان اسلام بوده اند.

وی پیامبر اسلام را بزرگترین  معلم تاریخ بشری ذکر کرد و افزود: خلوص نیت،صلاحیت علمی، فروتنی و گذشت، عدالت در بین شاگردان و عشق به تربیت، از بهترین اوصاف معلمان در احادیث و کلام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: امسال هم کردستان همراه با سایر نقاط کشور پیگیر مطالبات معلمان است و رویکرد در سال جاری، تجلیل و قدردانی از تمامی معلمان به صورت خانواده محور و مردمی است.

وی ادامه داد: بخش نامه وزارت آموزش و پرورش در خصوص انتخاب معلم نمونه، در استان بومی سازی شده و بر این اساس بیش از ۲۶۰۰ معلم در سطوح مختلف مدارک خود را در سامانه مربوطه، جهت شناسایی معلم نمونه با هدف شناخت الگو و تقویت جایگاه اجتماعی آنان در ادارات از ۱۶ اسفند، بار گذاری کرده اند؛ امید است که مردم نیز در این برنامه گرامیداشت روز معلم حضور پر شوری داشته باشند.

به گفته ناظمی جلال، از این تعداد ۶۷۸ نفر به مرحله منطقه ای رسیده و از این تعداد هم ۶۲ نفر به مرحله استانی رسیدند، که در نهایت با داوری و بررسی مدارک این تعداد، ۵ نفر از استان کردستان به عنوان معلم نمونه به مرحله کشوری معرفی شده اند.

وی اعلام کرد: مرضیه رشیدی از سقز، پریا نصرالهی از زیویه، لیلا صف رنگ از مریوان، لیلا سلیمی از سنندج و مونا فعله گری از شهرستان قروه، اسامی معلمان نمونه معرفی شده به مرحله کشوری هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: در کردستان یک مدرسه برای گرامیداشت روز معلم انتخاب شده و دیدار با خانواده شهدا و غبار روبی مزار شهدا، سخنرانی در خطبه های نماز جمعه در شهرستان های استان و برنامه تجلیل از معلمان نمونه استان از مهمترین برنامه های آموزش و پروش پرورش در سایر روزهای هفته گرامیداشت مقام معلم است.

وی در ادامه با اشاره به مسئله مهم رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: در استان کردستان حدود ۲۳ هزار نفر شامل این طرح شده اند.

به گفته ناظمی جلال، این طرح عظیم بدون تغییر زیرساخت‌های آموزش و پرورش در استان در حال اجرا است و امیدواریم که با  رسیدگی به اعتراضات حق به حقدار برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه  کردستان جزو استان هایی است که با کمبود نیرو مواجه بوده خاطرنشان کرد: در سال اخیر، استان حدود ۳ هزار و ۴۶ نفر کمبود معلم داشته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر سیاست وزارت آموزش و پرورش برای استخدامی، فقط استخدام از طریق دانشگاه فرهنگیان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه