English

شهردار سنندج عنوان کرد؛

پروژه فرهنگی با محور دف در سنندج تعریف می‌شود

سیدانور رشیدی گفت: سنندج شهر دف و پایتخت دف ایران است، لذا یک پروژه فرهنگی با محور دف در سنندج تعریف می‌شود.

پروژه فرهنگی با محور دف در سنندج تعریف می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛  سیدانور رشیدی در مراسم مولودی‌خوانی به سبک سنندج که به مناسبت روز و هفته سنه به همت شهرداری سنندج با حضور پررنگ گروه‌های مولودی‌خوانی و مردم متدین سنندج در عمارت تاریخی آصف برگزار شد، اظهار کرد:  سنندج شهر دارالاحسان، شهر مناره و مسجد، شهر دف و عرفان و پایتخت دف ایران است.

وی گفت: به عنوان خادم و کوچک مردم سنندج شهر دارالعلم، دارالاحسان و دارعرفان حضور در این مجالس و همنشینی با بزرگان دین و عرفان را توفیق و افتخاری برای خود می‌دانم.

شهردار سنندج با عنوان اینکه تمام هم و غم ما تلاش در مسیر خدمت و توسعه شهر فرهنگی سنندج است، خاطرنشان کرد: شهر سنندج به لحاظ علما، عرفا، قاریان و حافظان قرآن و دراویش و صوفیان دل‌پاک که تمام وجود خود را نثار قرآن، عشق به رسول خدا کرده در طول تاریخ بسیار غنی بوده و هست.

رشیدی گفت: این مراسم یکی از ویژه برنامه‌های شاخص هفته سنه بود که امروز با حضور و مشارکت قابل توجه گروه های مولودی خوانی و مردم متدین شهر سنندج برگزار شد.

شهردار سنندج افزود: ۶ اردیبهشت در تقویم محلی به عنوان روز سنه نام‌گذاری شده و همزمان با این هفته در راستای احیای آداب و رسوم اصیل گذشتگان، آشنا کردن نسل امروز با آثار هنرمندان، مفاخر و مشاهیر کرد و بررسی آثار شهرسازی و معماری سنندج ۳۰ برنامه شاخص و متنوع توسط معاونت فرهنگی شهرداری سنندج تدوین و برگزار شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه ارشاد، برپایی نمایشگاه کتاب در بوستان کتاب، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت آصف، اجرای گروه موسیقی فلکلور سنندج واجرای موسیقی کلاسیک و پاپ از برنامه‌های شاخص این ایام بود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای چندین گروه تئاتر خیابانی به مدت یک هفته در پارک شانو و پیاده راه فردوسی، برپایی نمایشگاه و برگزاری اولین جشنواره عکاسی با موضوع هفته فرهنگی نگارخانه سوره، برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی در عمارت آصف، برگزاری مراسم اختتامیه قرآنی سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی و همایش پیاده روی خانوادگی از پارک کودک به مقصد میدان گاز، برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی در پارک شهدای ۲۸ دی از دیگر برنامه های شاخص در این هفته بود که با استقبال بسیار خوب مردم فرهنگی شهر سنندج برگزار شد.

به گفته شهردار سنندج، همزمان با این هفته مسابقه حضوری نویسی خوشنویسی در نگارخانه ارشاد، کارگاه حکایت گویی کودکان و نوجوانان  در داستان های قدیمی سنندج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اختتامیه مسابقات منطقه ای قرآن کریم برگزار شد.

رشیدی با تاکید براینکه مراسم مولودی خوانی به سبک سنه‌ای یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های شهرداری در گرامیداشت هفته سنه بود، گفت: یکی از دلایل مهم انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی ظرفیت و جایگاه بالای این شهر در موسیقی خانقاهی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: موسیقی خانقاهی ازچنان تاثیرگذاری برخوردار است که نماینده دبیرخانه یونسکو مکررا در برنامه های مختلف بر حضور گروه های موسیقی به سبک خانقاهی تاکید می کردند.

شهردار سنندج با بیان اینکه امروز در مراسم اختتامیه مسابقات منطقه ای قرآن کریم وعده دادیم که دومین دوره مسابقات قرآنی را همزمان با هفته سنه سال آینده به صورت ملی برگزار کنیم، گفت: در صورت فراهم سازی شرایط و ظرفیت‌ها امیدواریم دومین دوره مسابقات قرآنی را به صورت بین المللی برگزار کنیم چرا که معتقدیم که سنندج شهر قرآن است و کار کردن در این حوزه وظیفه همه مسئولان است.

وی همچنین بر برنامه ریزی برای اجرای پروژه فرهنگی با محور دف در شهر سنندج با توجه به اینکه کردستان پایتخت دف ایران است خبر داد و گفت: امیدواریم با همراهی و همدلی فعالین این عرصه که از شاخص ترین ها در کشور هستند بتوانیم پروژه بزرگ فرهنگی دف را به صورت ملی در سنندج اجرا کنیم.

شهردار سنندج افزود: در همین مجلس این وعده را به بزرگان حاضر و گروه های مولودی خوانی می دهیم که در هفته سنه سال آینده شاهد تدوین و برگزاری برنامه ای ویژه با محور دف در شهر خلاق موسیقی جهان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه