English

استاندار مازندران خبر داد:

آزادسازی ۱۹ کیلومتر از نقاط ساحلی مازندران

​استاندار مازندران گفت: تاکنون توانستیم از مجموعه 4 درصد غیرمجاز، 19 کیلومتر از سواحل استان را آزادسازی کنیم و بخش کمی باقی مانده است که امیدواریم طی روزهای آینده کار را به نتیجه برسانیم.

آزادسازی 19 کیلومتر از نقاط ساحلی مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور با بیان اینکه در استان مازندران تا 20 درصد اشغال سواحل مجاز است که عبارتند از بنادر، نیروهای نظامی، پایانه های نفتی و طرح سالم سازی و 5 درصد هم در اختیار بخش خصوصی است و 4 درصد هم غیرمجاز که در اختیار دولتی ها و مجموعه دستگاه های نظامی قرار داشت، اظهار داشت: تاکنون توانستیم از مجموعه 4 درصد، 19 کیلومتر از سواحل استان را آزادسازی کنیم و بخش کمی باقی مانده است که امیدواریم طی دو سه روز آینده کار را به نتیجه برسانیم و گزارش نهایی آزاد سازی سواحل را خدمت مردم شریف ایران ارائه کنیم.

وی ادامه داد: آزاد سازی ساحل مقدمه ای است برای کار اصلی که دنبالش هستیم. در بودجه 1401 دستگاه های دولتی مکلف هستند تمام املاکی که در مناطق ساحلی دارند را برای پیشبرد پروژه های عمرانی از محل فروش این املاک اختصاص دهند که امیدواریم با دستور اکید رئیس جمهور شاهد تحقق این مهم در بودجه 1401 باشیم.

استاندار مازندران گفت: این مهم در بودجه 1400 نیز پیش بینی شده بود که متأسفانه اجرا نشد و امید است با تأکید رئیس جمهور اجرایی شود.

وی با بیان این که بیش از 220 هکتار از بهترین نقاط ساحلی استان در اختیار دستگاه های دولتی است، افزود: با اجرای این قانون که مسئولیت اجرای آن را استانداران نیز می توانند به عهده گیرند با همکاری دو دستگاه وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه که عضو این کارگروه می باشند امیدواریم این مهم محقق شود.

حسینی پور تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر از نظر عمودی ارتباط مردم با ساحل قطع است که این اقدام رئیس جمهور کار مهم و زیبایی است و مردم انتظار دارند از ساحل بهره ببرند و رئیس جمهور در راستای اشتغالزایی به عنوان اولویت کشور این بحث را مطرح کردند‌.

استاندار مازندران بیان داشت: متأسفانه تاکنون استان های شمالی هیچ بهره ای از اقتصاد دریا نبردند و حسب فرمایشات مقام معظم رهبری، استانی که ساحل و جنگل دارد چرا باید بیکار داشته باشد، لذا با دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی ساحل که دقیق و به موقع بوده است، شاهد ایجاد اشتغال برای ده ها هزار نفر از جوانان استان مان خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه