English

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

طرح بیمه مکمل خانوار‌های روستایی مازندران اجرایی می شود

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: خانوار‌های روستایی زیر پوشش بیمه سلامت استان بیمه تکمیلی می‌شوند.

طرح بیمه مکمل خانوار‌های روستایی مازندران اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر محمدرضا میرزایی با اشاره به اجرای طرح بیمه تکمیلی ویژه خانواده‌های روستایی در استان اظهار داشت: در اجرای این طرح 900 هزار روستایی زیر پوشش بیمه رایگان سلامت، از بیمه تکمیلی شرکت آتیه سازان حافظ (مربوط به سازمان بیمه سلامت) بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه خدمات بیمه رایگان به خانواده‌های کم بضاعت حاشیه شهر‌ها و مناطق آسیب پذیر شهر‌ها ارائه می‌شود ادامه داد: مشمولان این طرح با پرداخت سالانه حدود 100 هزار تومان از مزایای خدمات بیمه تکمیلی برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران سازمان‌های بیمه‌گر را بازوان اجرایی دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت عنوان و خاطرنشان ساخت: در مازندران دو سازمان بیمه‌گر تأمین اجتماعی و بیمه سلامت جمعیت حدود سه و نیم میلیون نفری استان را زیر پوشش بیمه‌ای دارند که نیمی از جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با اعلام اینکه نزدیک به یک‌ میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت استان بابت بیمه پایه پولی پرداخت نمی‌کنند، افزود: اولویت اصلی بیمه ارائه خدمات سلامت با کیفیت برای بیمه شدگان است که بخشی در قالب بیمه شده روستایی بوده که 880 هزار نفر هستند.

میرزایی با اعلام اینکه پیگیری برای بیمه رایگان افراد بدون بیمه از دیگر اقدامات در دستور کار سازمان بیمه سلامت است، گفت: در مناطق روستایی افراد فاقد بیمه نداریم، اما در حاشیه شهر‌ها خانواده‌های زیادی بدون پوشش بیمه‌ای هستند که مقرر شد با استفاده از ظرفیت سپاه کربلای مازندران به شناسایی افراد بدون پوشش بیمه‌ای اقدام شود.

وی همچنین به اجرای کُند طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان اشاره کرد و اذعان داشت: فقط 48 درصد نسخه‌های پزشکان طرف قرارداد در مازندران به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این رقم در سطح ملی 74 درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه بنا بر تصمیمات اتخاذ شده؛ تا پایان آذر هیچ نسخه کاغذی پذیرفته نمی‌شود با تأکید بر رفع مشکل نسخه الکترونیکی در استان، ابراز داشت: با وجود اختلافات در نسخه نویسی، هنوز هفت بیمارستان در بابل نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز نکردند.

وی با اعلام اینکه مهمترین اقدام کنونی در مازندران، اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی است بیان داشت: در 15 استان کشور بالای 95 درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی نوشته می‌شود، اما مازندران از انتها رتبه سوم را در اختیار دارد.

این مسئول درباره پزشکان که طرف قرار داد بیمه سلامت نیستند و اصرار به نگارش نسخه به صورت کاغذی دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه رغبت مردم به پزشکانی که با بیمه‌ها قرارداد ندارند کاهش پیدا می‌کند، برای جلوگیری از این مشکل مجبور به استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیکی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه