English

علی علایی:

خام فروشی محصولات کشاورزی بزرگ ترین مشکل پارس آباد است

فرماندار شهرستان پارس آباد با اشاره خام فروشی محصولات کشاورزی در شهرستان پارس آباد گفت: مشکلاتی که برای پارس آباد وجود دارد بحث خام فروشی است مغان بهترین استعداد را در حوزه ی کشاورزی و دامداری دارد ولی متاسفانه محصولات این شهرستان با کمتر قیمت به کارخانه های بزرگ به فروش می رسد.

خام فروشی  محصولات کشاورزی بزرگ ترین مشکل پارس آباد است

علی علایی فرماندارشهرستان پارس آباد با حضور در دفتر مرکزی خبرگزاری موج اردبیل، در گفت وگو با خبرنگار موج با توجه به پروژه های که  در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل افتتاح خواهد شد گفت: همچون سایر شهرستان های استان اردبیل پروژه های خوبی در حوزه ی کشاورزی و سلامت در سفر رئیس جمهور در شهرستان پارس آباد افتتاح خواهد شد.

* حدود 58 پروژه با اعتبار 214 میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به بهره برداری می رسد

وی ادامه داد: حدود 58 پروژه با اعتبار 214 میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید در حوزه کشاورزی و قسمتی از پایاب خود آفرین آماده بهره برداری است.

فرماندارشهرستان پارس آباد تصریح کرد:بزرگترین پروژه آبی کشور در استان اردبیل در شهرستان پارس آباد اجرا می شود با عنایت مقام معظم رهبری این پروژه با عنوان پایاب خودآفرین در بیله سوار و پارس آباد حدود50 هزارهکتار زمین هایی که به صورت دیم کشت یا قشلاق حفظ می شدند زیر کشت آبی می روند و در واقع با راه اندازی پایاب انقلاب عظیمی در حوزه کشاورزی رخ خواهد داد.

* گازرسانی به  مناطق روستایی

علایی با اشاره به گازرسانی به روستا ها گفت:پروژه های مخابراتی در منطقه ،گازرسانی به روستا ها وقشلاق ها که نیمه کاره بودند و ادامه خواهد داشت این پروزه ها انشالله که به رضایت مردم واقع شود و با اجرا شدن این پروژه ها تحولی در منطقه ایجاد شود.

 وی ادامه داد:از پروژه های بسیار مهم  که در پارس آباد در حال اجرا است و به صورت رسمی در سفر های ریاست جمهوری کلنگ زنی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت پروژه شهرک گلخانه ای است.

فرماندار شهرستان پارس آباد بیان کرد: شهرک گلخانه ای 1500هکتاری که قسمت اعظم آن در شهرستان پارس آباد و بقیه در شهرستان اصلاندوز است. یک از  پروژه های بی نظیر می باشد. در زمانی که جهان به سمت استفاده بهینه از آب و خاک حرکت می کند این پروژه نقش مهمی می تواند ایفا کند.

 علایی افزود:شهرک گلخانه ای که به صورت جزئی به اندازه 6-5 هکتار داریم به نحو احسن محصول صادر می کنند. این شهرک گلخانه شروع کننده  چند پروژه ی بزرگ است که چند سرمایه گذار بزرگ بهره برداری می کنند و سعی می کنیم بحث گازرسانی و برق و زیر ساخت آن را تمام کنیم.

* مغان بهترین استعداد را در حوزه ی کشاورزی و دامداری دارد

 فرماندار شهرستان پارس آباد با اشاره خام فروشی محصولات شهرستان پارس آباد گفت: مشکلاتی که برای پارس آباد وجود دارد بحث خام فروشی است  مغان بهترین استعداد را در حوزه ی کشاورزی و دامداری دارد . اگرامروزه بالای 100 هزارهکتار بهترین و زمین زراعی درجه یک را داریم و محصولات این زمین ها با پایاب خودآفرین یا پایاب فتحعلی توسعه پیدا خواهند کرد.

 وی تصریح کرد:اگر محصولات درگذشته بالای بیست میلیون تن بوده است بعد از اجرای  طرح حدود دو میلیون تن خواهند بود به هر حال لازمه ی چنین طرحی کارخانه های مختلف فراوری است و بزرگترین مشکل، مشکل خام فروشی است.

* مشکل ما نداشتن برند است

 علایی  ادامه داد: برای مثال بایدببینیم گوجه ای که در پارس آباد از طریق کارخانه های رب سازی به قیمت 500تومان خریداری می شود، قیمت رب در بازار چقدر است. بعضی کارخانه ها محصولات مرغوب مارا از چند کارخانه نیمه فعال رب گیری استان به صورت فله ای خریداری و به نام برند خود بسته بندی کرده می فروشند. مشکل ما نداشتن برند است.

 وی اضافه کرد:بادام زمینی که در سال گذشته 5هزارهکتار کشت شد از کشاورزان به قیمت پنج هزار خریداری شده ولی بعد از فراوری و گذشت چند ماه به قیمت حدود 40 هزار تحویل جامعه داده شد.

* مخزن سوخت بهانه ای برای شرکت هواپیمایی است

 فرماندار شهرستان پارس آباد  با توجه به مطالبات مردم این شهرستان گفت:درواقع سه مطالبات عمده و اصلی مردم را داریم یکی از مشکلات ،فرودگاه شهرستان پارس آباد است  تمامی زیر ساخت های ان آماده است و فقط مشکل مخزن سوخت بهانه ای برای شرکت هواپیمایی می باشد و این بهانه ای برای هزینه خلبان و بحث تامین برخی هواپیماها است وگرنه چندین سال است  که این پرواز انجام می شود

 وی بیان کرد:ما به خاطر این که احساس  کردیم این قضیه به دلیل منابع مالی، صرفه اقتصادی ندارد با دو شرکت بزرگ کشت و صنعت مغان و کشت و صنعت پارس وارد مذاکره شدیم تا مارا در راه اندازی دوباره فرودگاه یاری کنند و پیشنهاد دادیم صندلی هارا چارتر کنند اگر چارتر وجود داشته باشد حداقل  از نظر ضرر و زیان نگرانی وجود ندارند.

* فردودگاه پارس آباد مهرماه امسال دوباره راه اندازی می شود

فرماندار شهرستان پارس آباد تصریح کرد:استاندار هم پیگیر این موضوع است با سازمان هواپیمایی صحبت کردند و بنده  با حضور نمایندگان مجلس و نماینده ی جهرم موضوع را درمیان گذاشتم ،چون ایشان در کمیسیون عمران هستند ،تا اینکه فرودگاه مجددا راه اندازی شود برای توقف فعالیت فرودگاه توجیهی نداریم چون تمام زیرساخت های ان اماده است و شرایط محیا است فقط مشکل تامین هواپیما وجود دارد و آنها قول داده اند تا مهرماه پرواز از سرگیری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه