English

ورند؛ روستایی با درختان انبوه

روستای زیبای ورند، طبیعتی بکر را از خود به یادگار گذاشته‌است، روستایی که شب‌هنگام، آسمانش از ستارگان بازیگوش مملو است و هنگام غروب، اهالی محو افسون مه غلیظی می‌شوند که روستا را فرا می‌گیرد، روستایی که درختان انبوهش در انتظار دیدار رهگذران، سالیان درازی است که راست قامت، ایستاده‌اند.

ورند؛ روستایی با درختان انبوه

به گزارش خبرگزاری موج، ورند روستایی ییلاقی در ۷۰ کیلومتری از شهرستان ساری قرار دارد، روستایی که منظره زیبایی را در خود جای داده‌است و آب و هوایی دل‌انگیز را با خود همراه کرده‌است.

روستایی که با تلاش اهالی آن طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای را از خود به یادگار گذاشته‌ است و منطقه ییلاقی کم‌نظیری را خلق کرده‌ است.

قبرستان بسیار زیبا و دیدنی در جنب این روستای دیدنی قرار گرفته‌ است.

برای رفتن به روستای ورند، پس از گذر از سه راه تاکام باید از ورودی این روستا در پایین جاده عبور کرد، با گذر از جاده پُر پیچ و خم که با تمام عشوه‌گری‌هایش بر زیبایی این مسیر می‌افزاید و عبور از میان انبوه درختان، می‌توان به روستا رسید.

روستا مملو از خانه‌های رنگارنگ اهالی است که با همت خود، از ورود افراد غیربومی به این روستا، جلوگیری کردند، بنابراین قریب‌به‌اتفاق افراد با یکدیگر نسبت خویشاوندی دارند.

خانه‌هایی که برخی از آنها هنوز بوی کاه‌گل می‌دهد و رنگ گذشته‌ای زیبا بر در چوبیش نقش بسته‌است. با قدم‌زدن در روستا، حس تازه متولدشدن، وجود آدمی را فرا می‌گیرد.

صبح که از راه می‌رسد، صدای حیوانات به گوش می‌رسد و آفتاب با قامتی طلایی‌رنگ از پشت کوه، سر بلند می‌کند تا صورت روستاییان را با روشنای صبحگاهیش نوازش دهد.

در هنگام ظهر، گرمای هوا بیشتر می‌شود، اما دل‌انگیز بودن مناظر و این طبیعت بکر، فکر هر چیز دیگر را از ذهن می‌زداید.

غروب که فرا می‌رسد، در بیشتر موارد، مه غلیظی آرام و بی‌صدا مانند ملکه‌ای افسونگر، تمام روستا را فرا می‌گیرد و زیبایی جدیدی بر چهره روستا خلق می‌کند.

قبرستان این منطقه ییلاقی است که بیشتر رهگذران را برای استفاده از زیبایی‌هایش به سمت این روستا می‌کشاند، منطقه‌ای در ارتفاعی بلند که روستا و جاده از آن کاملا نمایان است، ارتفاعی که هنگام قدم‌نهادن بر روی آن، خود را بر فراز آسمانی آبی تصور می‌کنی.

در این روستا، میوه‌های جنگلی در گوشه و کنار خودنمایی می‌کند، ولیک و آلوچه و سیب نیز چشمک‌زنان رهگذران را به سمت خود می‌کشانند.

جنگل‌های کنار روستا نیز مملو از درختان کهن و تنومند است که گویی از دیرباز در انتظار دیدارت نشسته‌اند، رودی کوچک در منزل ییلاقی آقای بریمانی از زیر این درختان، روان است و صدای جاری بودنش با برخورد با سنگ‌های ریز و درشت هم‌نوایی می‌کند.

جنگل، بوی خلوص می‌دهد و تمام وجودت را از زندگی پُر می‌کند، میان انبوه جنگل‌های به هم تنیده، پرندگان مختلفی بالا و پایین می‌پرند و از این همه نعمت، سرمست، آواز شادی سر می‌دهند.

هنگامی که شب با آن شال سیاهش، سایه می‌افکند بر کوه و بیابان، بر فراز این روستا، ستاره‌های چشمک‌زن، سوسو می‌کنند، ستاره‌هایی که انگار در سیاهی شب، به شیطنت و بازیگوشی می‌پردازند و صدای هیاهوی‌شان گوش کهکشان‌ها را پُر کرده‌است.

آسمان شب این روستا، مملو از این ستاره‌ها است و نمایی بی‌نظیر را بر فراز چشمان خفتگان به نمایش می‌گذارد، خفتگانی که با آسودگی خیال در هوای خنک این روستا، سر بر بالین می‌گذارند و رویای نفس‌کشیدن در میان انبوه زیبایی‌ها را به دوش می‌کشند.

روستای زیبای ورند از توابع شهرستان ساری نیز مانند تمام نعمت‌های خداوند، سرشار از زیبایی است و تنها عظمت پروردگار را فریاد می‌کند، عظمتی که تنها از‌آنِ معبود جهانیان است، پس کمی، تنها کمی بیشتر شاکر این رحمت آسمانی باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه