English

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد؛

تصویرسازی و خوشنویسی اشعار سعدی در آرامگاه شیخ اجل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری کارگاه و نمایشگاه تصویرسازی اشعار سعدی در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدی خبر داد.

تصویرسازی و خوشنویسی اشعار سعدی در آرامگاه شیخ اجل
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی امروز ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: کارگاه زنده تصویرسازی اشعار سعدی، گلستان خوانی و برپایی نمایشگاه « زبان تصویری سعدی" ازجمله برنامه‌های است که از امروز در آرامگاه شیخ اجل برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس بابیان اینکه برنامه مذکور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دانشگاه هنر شیراز و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز برگزار می‌شود افزود: این برنامه‌ها در راستای روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی گفت: در این برنامه ۳۰ دانشجو از دانشگاه هنر شیراز تصویرسازی اشعار سعدی را انجام می‌دهند و در پایان هم به نفرات برگزیده نیز هدایایی اهدا می‌گردد.

او در ادامه با اشاره به اینکه امروز نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد بستانی عضو انجمن خوشنویسان استان سیستان و بلوچستان نیز در مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدی گشایش می‌یابد، افزود: ۳۰ تابلو از آثار این استاد برجسته خوشنویسی در قالب نمایشگاهی تحت عنوان "تقریر عشق" با رویکرد غزلیات سعدی در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس گفت: این نمایشگاه هم از ۴ تا ۷ اردیبهشت‌ماه و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و انجمن خوشنویسان شهر زاهدان در آرامگاه شیخ اجل برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه