English

در نخستین روز از اردیبهشت ماه:

بیش از ۳۵ هزار نفر از مجموعه فرهنگی سعدی بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از استقبال کم‌ نظیر مردم از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در نخستین روز اردیبهشت‌ماه خبر داد.

بیش از ۳۵ هزار نفر از مجموعه فرهنگی سعدی بازدید کردند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی  امروز ۲ اردیبهشت ماه، در جمع خبرنگاران گفت: اول اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با یاد روز سعدی بیش از ۳۵ هزار نفر با حضور در آرامگاه سعدی یاد این شاعر شهیر شیرازی را گرامی داشتند.

او افزود: اول اردیبهشت‌ماه امسال همانند سال‌های گذشته، آرامگاه سعدی در یاد روز سعدی به‌صورت رایگان پذیرای گردشگران و مردم فرهنگ دوست شهر شیراز بود.

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس در ادامه به اجرای برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی، هنری و گردشگری در این روز و هفته بزرگداشت سعدی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی اشاره کرد و افزود: این رویدادها با محوریت آشناسازی مردم با ابعاد شخصیت شیخ اجل سعدی شیرازی برگزار شد و مورد استقبال بی‌نظیر مردمی هم قرار گرفت.

ثابت اقلیدی در ادامه به گل‌آرایی آرامگاه سعدی اشاره کرد و گفت: برای نمونه همایش ادبی گلگشت سعدی با اجرای سخنرانی‌های علمی، حکایت، شعر و سعدی خوانی همچنین اجرای موسیقی سنتی برگزار شد.

بنابراین گزارش آوازه این شاعر و نویسنده پارسی گوی ایران‌ زمین بیشتر به خاطر نظم و نثر آهنگین، گیرا و قوی اوست. جایگاه این شاعر نام‌آور سده هفتم هجری نزد اهل ادب تا بدان جاست که به وی لقب استاد سخن و شیخ اجل داده‌اند. آثار معروفش کتاب گلستان در نثر و بوستان در بحر متقارب و نیز غزلیات و دیوان اشعار اوست که به این سه اثر کلیات سعدی می‌گویند. شیخ اجل سعدی به سیاحت و جهانگردی علاقه بسیاری داشت و به شهرهای خاور نزدیک و خاورمیانه، هندوستان، مصر و شمال آفریقا سفر کرد و این جهانگردی به روایتی ۳۰ سال به طول انجامید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه