English

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز پیشنهاد داد:

راه‌اندازی رشته آتش‌نشانی در دوره متوسطه

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز پیشنهاد داد که رشته آتش‌نشانی در دوره متوسطه راه‌اندازی و منجر به ارائه دیپلم شود.

راه‌اندازی رشته آتش‌نشانی در دوره متوسطه

به گزارش خبرگزاری موج فارس، هادی عیدی‌پور در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس به بررسی موضوع عملیاتی و اجرایی و همچنین مسائل آموزشی در حوزه ایمنی، آتش‌نشانی و مدیریت بحران در مدارس پرداخت و گفت: پیشنهاد شد نقشه ساختمان‌هایی که سازمان نوسازی مدارس در شیراز احداث می‌کند، پیش از آغاز ساخت در اختیار آتش‌نشانی قرار گیرد.

او افزود: ایمنی این ساختمان ها در مرحله پایانکار نیز از سوی سازمان آتش‌نشانی بررسی خواهد شد. 

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز همچنین به موضوع ساختمان مدارسی که اکنون در حال فعالیت هستند اشاره کرد و گفت: در گفتگوی دو جانبه با مدیرکل آموزش و پرورش استان مقرر شد سازمان آتش‌نشانی بازدیدهای دوره ای از این مدارس داشته باشد و موارد ناایمن را برای برطرف کردن اعلام کند. 

عیدی پور درباره تامین ایمنی مدارس غیردولتی نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز به زودی تفاهم نامه ای بین سازمان آتش‌نشانی و آموزش و پرورش ذیل تفاهمات شهرداری شیراز منعقد خواهد شد که با توجه به این تفاهم نامه مجوزهای لازم برای تایید ایمنی این مدارس از سوی سازمان آتش‌نشانی صادر و سپس پروانه فعالیت آنها داده شود. 

رئیس سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه موضوع آموزش برای هر دو طرف در این جلسه حائز اهمیت بود، تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی و آموزش و پرورش تفاهم نامه‌هایی در این زمینه تنظیم خواهند کرد که بر اساس آن آموزش و فرهنگ سازی در سطوح مختلف مدارس در حوزه ایمنی، مدیریت بحران و آتش‌نشانی انجام می‌شود.

 به گفته عیدی پور این اقدامات با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و ایجاد آمادگی در آنها برای مواجهه با بحران ها انجام خواهد شد. موضوع در خور توجه دیگری که به گفته عیدی پور در این جلسه بررسی شد، پیشنهاد ارائه دیپلم آتشنشانی در شهر شیراز با همکاری آموزش و پرورش استان بود.

 به گفته رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با توجه به اینکه کد رشته مربوط به آتش‌نشانی در سازمان آموزش و پرورش تعریف شده و سازمان آتش‌نشانی شیراز نیز زیرساخت های لازم برای ارائه کلاس های عملی و تئوری را دارد این اقدام میتواند در دستور کار قرار گیرد.

 وی یادآور شد: کارگروه ها و جلسات تخصصی برای بررسی و به نتیجه رساندن نتایج این جلسه دو جانبه در آینده برگزار و تصمیمات نهایی گرفته خواهد شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه