English

برگزاری سوگواری « احلی من العسل » در شیراز

آیین سوگواره احلی من العسل با حضور بیش از یک هزار دانش آموز عاشورایی، امروز ششم محرم در حرم مطهر حضرت سید علاء الدین (ع) برگزار شد.

برگزاری سوگواری « احلی من العسل »  در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد خلیل عسکری در آیین سوگواره "احلی من العسل" که در راستای بزرگداشت نوجوان شهید حادثه عظیم کربلا، حضرت قاسم بن امام حسن علیه السلام، همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از یک هزار دانش آموز نواحی چهارگانه شهر شیراز در حرم حضرت سیدعلاءالدین حسین (علیه السلام) برگزار شد گفت: امروز دانش آموزان سراسر استان فارس در اماکن مقدسه و مذهبی عزادار حضرت قاسم علیه السلام هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: هویت سازی یکی از بزرگترین دستاوردهای حادثه کربلاست که تنها به جغرافیای مسلمانان محدود نمی شود و عدالت خواهی مهمترین مشخصه این هویت سازی است.

عسکری حادثه کربلا را بزرگترین رخداد هویت ساز تاریخ برشمرد و تصریح کرد: تلاش داریم با بهره مندی از ظرفیت ارزشمند همسالان در پاسخگویی به شبهات دینی نهایت استفاده شود.

وی ادامه داد: ظرفیت سازی در بستر محرم مهمترین برنامه ای است که باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که اقامه نماز از مهمترین اهداف قیام تاریخی کربلا بود بنابراین دانش آموزان باید به تأسی از حرکت سیدالشهدا علیه السلام در برپایی نماز تلاش کنند.

شایان ذکر است: در حاشیه این مراسم دانش آموزان با امضای طوماری هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم و خواستار عکس العمل مناسب مسلمانان شدند.

گفتنی است: مداحی، روضه خوانی، سینه زنی، اجرای سرود و ...، از جمله برنامه های این آیین مذهبی بود.

احلی من العسل شیراز

احلی من العسل شیراز

احلی من العسل شیراز

احلی من العسل شیراز

احلی من العسل شیراز

احلی من العسل شیراز

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه