English

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

مردم اطمینان داشته باشند رفع مشکلات و بهبود زندگی‌شان در حال انجام است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: مردم اطمینان داشته باشند که اقدامات اساسی و بزرگی در مسیر رفع مشکلات کشور و بهبود زندگی‌شان در حال انجام است.

مردم اطمینان داشته باشند رفع مشکلات و بهبود زندگی‌شان در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری موج، سید محمد حسینی در هشتمین همایش ایثارگران گردان المهدی (عج) لشکر ۱۰ سیدالشهدا با عنوان «از جهاد مقدس تا جهاد تبیین» در آستانه مقدس امامزاده علی اکبر چیذر با گرامیداشت سالگرد عملیات غرورآفرین کربلای ۵ گفت: عملیات کربلای ۵ در ۱۹ دی سال ۶۵ بلافاصله پس از عملیات کربلای ۴ با رمز یا زهرا آغاز شد و با روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام معادلات جنگ را به‌گونه‌ای به نفع ملت ایران تغییر داد که پس از این عملیات بسیار سخت و غافلگیرکننده، حامیان صدام و حزب بعث فهمیدند ایران اسلامی در جنگ شکست‌ناپذیر است و چه‌بسا رژیم صدام را هم ساقط کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور افزود: بعد از این پیروزی رزمندگان ما، سازمان ملل را تحت فشار قرار دادند که قطعنامه ۵۹۸ به‌صورتی تنظیم شود که مطالبات و نظرات جمهوری اسلامی ایران مد نظر قرار گیرد؛ لذا عملیات کربلای ۵ نبردی سرنوشت‌ساز و تعیین‌ کننده در دوران دفاع مقدس بود.

حسینی با گرامیداشت یاد شهیدان سرافراز این عملیات یادآور شد؛ در این عملیات سرداران نام آوری همچون سردار حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین اصفهان، سردار دقایقی فرمانده لشکر بدر، یدالله کلهر، حاج قاسم میرحسینی قائم مقام لشکر ثارالله و حجت‌الاسلام عبدالله میثمی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که معرفی ابعاد شخصیت هر یک از این شهیدان والامقام، درس‌های فراوانی برای نسل امروز دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید با جهاد تبیین، فرهنگ دفاع مقدس را به جوانان و نوجوانان منتقل کنیم، خطاب به پیشکسوتان جهاد و شهادت گفت: هر کدام از شما رزمندگان سرافراز باید مجاهد جبهه تبیین باشید و همانطور که در دفاع مقدس مجاهد فی سبیل الله بودید در این جهاد نیز پیشگام و پیشتاز باشید.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اغلب اعضای هیات دولت به اعتبار سابقه رزمندگی، ایثار و فداکاری، با همان روحیه جهادی و انقلابی در مسیر خدمت بی منت به مردم گام برمی دارند.

حسینی افزود: جنگ تحمیلی در واقع یک جنگ جهانی تمام عیار علیه ملت ایران بود اما رزمندگان اسلام با ایستادگی و جان برکفی، دشمن را به عقب راندند و امروز تبیین این حماسه آفرینی به نسل جوان رسالت تاریخی طلایه داران جهاد و شهادت، جانبازان و آزادگان است.

وی با بیان اینکه دشمنان به‌رغم شکست‌های متعدد، همچنان دشمنی خود علیه ملت ایران را ادامه می‌دهند اظهار داشت: ما همچنان در جنگ هستیم اما امروز شیوه و میدان جنگ را تغییر داده‌اند و جنگ ترکیبی و پیچیده‌تری را در پیش گرفته‌اند و در حوزه‌های رسانه، شناخت، اطلاعات، سایبر و اقتصاد با تمام توان می کوشند تا به ملت ایران آسیب بزنند.

حسینی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت مردمی برای مقابله با هجمه‌ دشمنان و بدخواهان و پیشگیری از یاس و ناامیدی در جامعه، گفت: دولت آیت‌الله رئیسی در شرایطی اقدامات خود را آغاز کرد که تنگناهای اقتصادی شدیدی بر کشور حاکم بود به‌گونه‌ای که حتی در ماه اول، منابع لازم برای پرداخت حقوق کارکنان وجود نداشت اما دولت مردمی با اتخاذ راهکارهای مناسب و پرهیز از شیوه‌های معمول در گذشته از جمله چاپ اسکناس بدون پشتوانه، تدابیری اتخاذ کرد تا ضمن افزایش درآمدهای کشور، رشد شتابنده نقدینگی و تورم کنترل شود.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای دولت سیزدهم در ۱۷ ماه گذشته خاطرنشان کرد: مهمترین دستاورد در ماههای اول دولت، کنترل و مهار کرونا بود که با اقدامات جهادی در این زمینه، از مرگ و میر روزانه ۷۰۰ نفر جلوگیری شده و از جان و سلامت مردم صیانت شد.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: به خاطر بی‌توجهی‌هایی که نسبت به گرفتاری‌های مردم وجود داشت و مشکلات انباشته شده، در سال اول مرتب با تجمعات کارگران، معلمان، بازنشستگان و کارکنان مواجه بودیم.

حسینی افزود: دولت با اتخاذ تدابیر مناسب در مسیر رفع مشکلات اقشار مختلف گام برداشت که از آن جمله می‌توان به تصویب و اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد که بیش از ۱۰ سال معطل مانده بود.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۵۰۰ مرکز تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل در همین مدت احیا و فعال شده است و مشکلات برخی از مراکزی که به بخش خصوصی واگذار شده بود همانند هفت تپه برطرف شد.

حسینی گفت: در جریان سفرهای استانی نیز اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت بوده است و به‌رغم تنگناهای مالی، دولت با مدیریت مناسب توانست اعتبارات لازم برای اجرای مصوبات سفر را به تدریج تامین کند و در کنار این گونه اقدامات، پروژه‌های بزرگی در حوزه‌های معدن، صنعت، نفت و انرژی کلید خورد که فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد خواهد کرد و صادرات و درآمدهای کشور را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با اشاره به برنامه‌های دولت مردمی در عرصه سیاست خارجی اظهار داشت: غربی‌ها همواره به دنبال منزوی کردن و به تسلیم واداشتن ملت ایران بوده و هستند، عده‌ای هم در داخل صراحتاً اعلام می‌کردند بدون پیوستن به FATF و پذیرش خواسته‌های غرب نمی‌توان حتی واکسن وارد کرد اما دولت مردمی با اتخاذ سیاست متوازن در تعاملات بین المللی توانست روابط خود با کشورهای همسایه، منطقه، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین را توسعه دهد و عضویت دائم کشورمان در سازمان شانگهای را نهایی کند و مقدمات پیوستن به اتحادیه اوراسیا را فراهم سازد که فرصت‌های اقتصادی فراوانی را برای کشور به‌همراه خواهد داشت.

حسینی تاکید کرد: در شرایطی که دولت با قدرت مسیر پیشرفت و رفع مشکلات مردم را می پیمود، دشمنان و بدخواهان ملت ایران درصدد برآمدند تا جلوی این حرکت شتابان را بگیرند.

وی ادامه داد: دشمنان که می دانند اقدامات موثر دولت سبب رضایت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی نظام می شود و در این صورت نمی‌توانند به اهداف خائنانه و تجزیه طلبانه خود دست پیدا کنند، حدود سه ماه کشور را درگیر اغتشاشات کردند اما با درایت و تلاش دولت، نتوانستند وقفه‌ای در روند خدمت رسانی و اقدامات اساسی ایجاد کنند به‌گونه‌ای که در همین مدت پروژه‌های بزرگی مثل راه‌آهن زاهدان به خاش، آب رسانی به سنندج، شهرکرد، خوزستان و همدان و نیروگاه برق زنجان و ۴ استان دیگر به بهره‌برداری رسید.

معاون رئیس. جمهور با اشاره به اقدامات دولت در عرصه شفافیت‌سازی و مبارزه با فساد نیز اظهار داشت: با تاکیدات رئیس‌جمهور، شرکت‌های وابسته به دولت به‌طور شفاف حساب‌های مالی خود را اعلام می‌کنند و تا پایان سال قرار است هزار شرکت به روند شفافیت بپیوندند.

حسینی افزود: در جریان سفر استانی به یزد، بزرگ‌ترین پروژه تاریخ استان و فلات مرکزی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان آغاز شد که تحولی بزرگ در تامین آب شرب و آب صنایع و معادن خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً ادعایی مطرح شد که دولت در سال جاری با کسری بودجه مواجه است که صحت ندارد و تاکنون بالغ بر ۸۶ درصد درآمدها تحقق یافته و تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت با جلوگیری از ریخت و پاش و مصارف غیر ضروری توانسته است انضباط مالی مناسبی برقرار کند، تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند که اقدامات اساسی و بزرگی در مسیر رفع مشکلات کشور و بهبود زندگی‌شان در حال انجام است.

حسینی با بیان اینکه در هیچ دولتی سابقه نداشته بودجه در ۱۸ جلسه هیات دولت به‌طور کامل و جزئی مورد بررسی دقیق قرار گیرد، به برخی جزئیات بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: دولت در بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان، افزایش ۱۰۰ درصدی حق اولاد کارکنان، افزایش ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی، معافیت مالیاتی تا حقوق ۷ میلیون تومان، کاهش ۷ درصدی مالیات تولید، اخذ مالیات از خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان، مالیات از خودروهای بالای ۱.۵ میلیارد تومان، کاهش تعرفه گمرکی برای نهاده‌های دامی و کشاورزی، استمرار واردات خودرو، توجه به شرکت‌های دانش بنیان و تسهیلات قرض الحسنه به کارگاه‌های کوچک و زودبازده، ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در هر استان برای حمایت از تولید و اشتغال استان، تکلیف دستگاه‌ها به هزینه کرد یک درصد از اعتبارات خود در حوزه زنان و خانواده و اعطای مجوز برای تخصیص ۲ درصد از اعتبارات به فعالیت‌های فرهنگی برخی از محورهایی است که در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی