English

لاله افتخاری در گفتگو با خبرگزاری موج:

دولت سیزدهم اتاق فکر اقتصادی تشکیل دهد/ سوال از وزرا کمکی به مشکلات اقتصادی نمی کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: دولت سیزدهم می تواند با اخذ موثرترین راهکارها از سوی نخبگان اقتصادی، مهمترین منتقدانش را به بهترین پشتوانه تبدیل کند.

دولت سیزدهم اتاق فکر اقتصادی تشکیل دهد/ سوال از وزرا کمکی به مشکلات اقتصادی نمی کند

لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با تاکید بر ضرورت همراهی مجلس با دولت برای حل مشکلات کشور، گفت: گاهی از سوی مجلس، فضاسازی ها و سروصداهایی علیه دولت شنیده می شود که به نظر می رسد باید در این زمینه تدبیر بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید به کمک دولت آمده و در کنار آن بایستد، تصریح کرد: از سویی دیگر دولت نیز باید با کمک مجلس، برنامه های خود را پیش ببرد و حتی اگر نیاز بود، قوه قضاییه نیز وارد عمل شده و به طور ضربتی برخوردهای لازم برای ترک فعل ها و پیشگیری از افزایش آن را به کار گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، ادامه داد: متاسفانه قبل از آنکه دولت بخواهد به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند، فضاسازی ها علیه کابینه سیزدهم شروع شد؛ درحالی که در شرایط فعلی باید هر سه قوه توان و انرژی خود را برای رفع مشکلات به ویژه معضلات اقتصادی و معیشت مردم به کار گرفته و برای رسیدن به اهداف خود در صورت لزوم از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کنند.

افتخاری تاکید کرد: به عنوان مثال در شرایط فعلی، مجلس به دنبال سوال از وزرا است؛ اگرچه سوال از وزیر حق همه نمایندگان است، اما کشیده شدن موضوعات به استیضاح وزرا، مشکلی را حل نخواهد کرد و حتی ممکن است به دامن زدن معضلات نیز منجر شود، چراکه فرصت تدبیر را از وزرا سلب کرده و گاهی ممکن است آنها زمان زیادی را برای پاسخگویی به نمایندگان صرف کنند که همین امر، اجرای برنامه های عملیاتی برای رفع مشکلات مردم را، با تاخیر مواجه خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

هنوز تکلیف ارز مشخص نشده که آیا ارز ترجیحی وجود دارد یا نه! / تاثیر منفی قیمت آرد صنایع بر تولیدات غذایی

 

وی با بیان اینکه هر سه قوه باید خود را درون یک خانواده ببینند و با کمک یکدیگر برای حل مشکلات قدم بردارند، گفت: در این شرایط، برنامه ریزی ها برای رفع معضلات، کارگشاتر خواهد بود و زمانی که مشکلات در یک فضای به دور از جنجال پیگیری شود، بدون شک خروجی بهتری نیز به دست خواهد آمد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، ادامه داد: قطعا می توان با کمترین هزینه، کار ریشه دار و تاثیرگذاری برای بهبود وضعیت اقتصادی و رفع مشکلات مردم انجام داد و در این میان به نظر می رسد بحث استیضاح و سوال از وزیر، نمی تواند مشکلی را حل کند.

افتخاری درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد و وضعیت گرانی های اخیر در کشور، تاکید کرد: واقعیت آن است که عوامل مختلفی باعث افزایش قیمت کالاها شده است، به عنوان مثال یکسری از اقدامات در گذشته صورت گرفته و باعث مواج شدن شرایط اقتصادی در کشور شده است.

وی ادامه داد: البته نباید از این نکته غافل شد که گاهی ممکن است تصمیمات و اقدامات مقطعی نیز صورت گیرد که نتیجه آن مطلوب نباشد، لذا بهتر است دولت اتاق فکری متشکل از اقتصاددان ها و کارشناسان با تجربه در این عرصه تشکیل داده و با جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات، بهترین راهکارها را برای بهبود وضعیت اقتصادی و رفع مشکلات معیشت مردم به کار گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: دولت سیزدهم می تواند با اخذ موثرترین و مفیدترین راهکارها از سوی نخبگان و کارشناسان اقتصادی، مهمترین منتقدانش را به بهترین پشتوانه تبدیل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه