English

رحیم زارع در گفتگو با خبرگزاری موج؛

انتقاد از حضور مدیران اتوبوسی در برخی از بنگاه‌های اقتصادی دولت/ مجلس ورود پیدا خواهد کرد

نماینده مردم آباده در مجلس، با انتقاد از حضور مدیران اتوبوسی در برخی از بنگاه‌های اقتصادی دولت، گفت: در صورت ادامه این گرانی ها، مجلس بیش از قبل ورود پیدا خواهد کرد.

انتقاد از حضور مدیران اتوبوسی در برخی از بنگاه‌های اقتصادی دولت/ مجلس ورود پیدا خواهد کرد

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره افزایش قیمت بسیاری از اجناس و کالاها در کشور، گفت: گرانی‌ها بر دو بخش است؛ بخشی از آن مربوط به سوء مدیریت بوده اما بخشی از آن تا حدی از توان و اراده هر دولتی خارج است، چراکه از زمان شیوع ویروس کرونا، هم مصرف اقلام و کالا افزایش پیدا کرده و هم به دلیل گسترش این بیماری، محدودیت‌هایی برای تولیدات کالاها، ایجاد شد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید از این نکته غافل شد که قیمت جهانی کالاها نیز افزایش یافته است، ادامه داد: البته در کشور ما، جدای از این موارد با پدیده قاچاق نیز روبرو هستیم که سوء مدیریت نیز به چنین معضلاتی دامن می‌زند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که باید هر یک ماه یکبار، برنامه‌ریزی درست و دقیقی برای بهبود وضعیت اقتصادی و مبارزه با گرانی ها، اتخاذ شود تا هم مانع از جولان دلالان شده و هم شاهد کمبود یا نبود اجناس در بازار نباشیم.

زارع تاکید کرد: به نظر می رسد دولت باید با مدیران توانمندتر و با تجربه تر در حوزه اقتصادی به جنگ با گرانی کالا برود چراکه برخی از مسئولان در بدنه اقتصادی دولت، در جایگاه مناسب خود نیستند و بعضا مدیرانی هستند که به صورت اتوبوسی وارد بنگاه‌های اقتصادی شده اند که این بنگاه ها با وضعیت معیشتی مردم و نظارت بر تولید کالاها در ارتباط بوده و همین عامل سبب شده برنامه ریزی دقیقی برای کنترل گرانی ها وجود نداشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

دولت فعلا آمادگی کامل برای حذف ارز ترجیحی را ندارد/ امسال هم ارز ترجیحی به کالاها تعلق گیرد

 

نماینده مردم آباده در مجلس، با بیان اینکه دولت باید در حذف ارز ترجیحی نیز بیشترین دقت را داشته باشد، افزود: دولت باید در بهترین و دقیق ترین زمان، از طرق مختلف از جمله پرداخت یارانه نقدی به مردم، اقدام به حذف ارز ترجیحی کرده تا هم قاچاق کالا کاهش پیدا کند و هم کیفیت تولید اقلام از جمله نان، افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به ارزیابی خود در عملکرد اقتصادی دولت، تکید کرد: البته زمان زیادی از عمر دولت سیزدهم نگذشته است و نمی توان عملکرد اقتصادی دولت را به درستی در کفه ترازو گذاشت، اما در این مدت، دولت در بخش هایی از حوزه اقتصادی، دارای نقاط قوت بوده و در برخی موارد نیز ضعیف عمل کرده است، همچنین گاهی دولت نتوانسته از فرصت‌های پیش آمده در این عرصه بهترین بهره برداری را داشته باشد.

زارع با بیان اینکه دولت باید برنامه ریزی و اجرای عملکرد اقتصادی را توامان با یکدیگر داشته باشد، گفت: بدون شک در صورت ادامه این گرانی ها، مجلس بیش از قبل ورود پیدا خواهد کرد، ضمن آنکه ادامه این شرایط، باعث بی اعتمادی در بین مردم خواهد شد در حالی که دولت باید بیشترین انرژی خود را صرف معیشت مردم و اشتغال جوانان کند تا خروجی عملکردش، رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه