English

سردار اشتری:

سال گذشته انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۱۶۰ هزار میلیارد ریال کشف شد

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در سال گذشته انواع کالاهای قاچاق به ارزش ریالی ۱۶۰ هزار میلیارد ریال کشف شده است.

سال گذشته انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۱۶۰ هزار میلیارد ریال کشف شد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور ظهر پنجشنبه در حاشیه آئین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تهیه و ابلاغ طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز گفت: در سال گذشته انواع کالاهای قاچاق به ارزش ریالی ۱۶۰ هزار میلیارد ریال کشف شده و بیش از ۷۷ هزار قاچاقچی نیز در این ابلاغ طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز زمینه دستگیر شده اند.

وی با بیان این که بیش از ۳۹ هزار دستگاه خودرو نیز از قاچاقچیان توقیف شده است افزود: در این خصوص ۸۰ هزار پرونده نیز تشکیل شده که برخورد پلیس با قاچاق کالاهای اساسی بخصوص یارانه‌ای در اولویت کار انتظامی کشور قرار دارد.

سردار اشتری از کشف بیش از ۶۶ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در طول سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص پرونده بزرگ قاچاق سوخت در حال فعالیت است که به محض نهایی شدن موضوع به اطلاع عموم خواهد رسید.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: مسائلی از قبیل خشکسالی، شرایط خاص اقتصادی کشورهای همسایه و یارانه‌ای بودن برخی کالاها موجب شده تا گرایش به قاچاق کالا از مبدا ایران به کشورهای دیگر افزایش یابد.

سردار سرتیپ اشتری با اشاره به اقدامات پلیس در خصوص اجرای بیش از ۲۳ مرحله طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی گفت: در سال گذشته بیش از ۳۵۰ هزار تن آرد یارانه‌ای قاچاق کشف شده است که افزایش ۲ هزار درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ میلیون لیتر روغن خوراکی نیز در سال گذشته کشف شده است که افزایش ۹۳۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این که کشف نهاده‌های دامی نیز افزایش ۴۰۰ درصدی داشته است خاطرنشان کرد: بیش از ۳ هزار تن شکر توزیع خارج از شبکه نیز توسط عوامل انتظامی یکی از استان‌ها در دو روز گذشته کشف شده است.

همچنین فرمانده کل انتظامی کشور بعد از نشست خبری با خبرنگاران دانشگاه علمی کاربردی انتظامی استان را در محل مجتمع امام علی ع ارومیه افتتاح کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه