English

سردار دلاور القاصی‌مهر:

۱۶ طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرایی شد

فرمانده انتظامی استان از اجرای 16طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.

۱۶ طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، دلاور القاصی‌مهر در نشست قرارگاه استانی مقابله به قاچاق کالا در سطح عرضه، از اجرای ۱۶ طرح استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ایلام خبر داد و اظهار داشت: در فروردین ماه امسال افزایش ۲۶۳ درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز نسبت به سال ۱۴۰۰ داشتیم.

فرمانده انتظامی استان افزود: در طول یکسال گذشته اقدامات ارزشمندی در سطح استان با تلاش همکاران ما در حوزه انتظامی و پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است به طوری که در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲۰ درصدی کشفیات کالا وقاچاق داشتیم. 

وی تصریح کرد: در طول یکسال گذشته نیز ۶۶۵ تن نهاده دامی، ۶۶۰۰ دام قاچاق، ۱۵۸ هزار قطعه مرغ خارج از شبکه توزیع، ۸۷۵۰۰ قلم لوازام و کالاهای آرایشی، ۲۲۹ دستگاه ارز دیجیتال، ۱۱۴۰۴ دستگاه لوازم خانگی با تلاش همکاران ما در انتظامی و مرزبانی کشف شده است.

این مسئول همچنین به کشف ۳۱۳ تن مواد خوارکی، ۱۵۴ هزار لیتر سوخت در قالب ۱۶ طرح سراسری و ۱۸ طرح استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان در طول سال گذشته اشاره کرد وخاطر نشان کرد: در این راستا ۹ جلسه قرارگاه استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه همکاران ما در فرودین ماه سال جاری در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تلاش بیشتری وارد عمل شدند، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون به ویژه در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش۲۶۳ درصدی کالای قاچاق در سطح استان بوده ایم.

فرمانده انتظامی با بیان اینکه تعداد پرونده های قاچاق کالا تشکیل شده در فروردین ماه سال گذشته ۶۳ پرونده بوده است، گفت: در این زمینه در فروردین ماه سال جاری ۱۶۱ فقره پرونده تشکیل شده است که این میزان ۱۵۶ درصد نسبت به فروردین ماه سال ۱۴۰۰ افزایش نشان می دهد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه تعداد توقیف خودروی قاچاق در سال گذشته ۴۳ مورد و در فروردین ماه سال جاری ۱۱۸ مورد بوده است، یادآور شد: میزان توقیف خودروی قاچاق در استان نسبت به فروردین ماه سال گذشته ۲۲۶ درصد رشد نشان می دهد و از لحاظ ریالی میزان قاچاق کالا و ارز در فروردین ماه سال جاری نسبت با سال گذشته ۲۶۳ درصد افزایش داشته است.

سردار القاصی مهر در ادامه با بیان اینکه قاچاق کالا در استان رو به افزایش است و نیاز به کنترل و نظارت بیشتری است گفت : با توجه به خشکسالی و کم آبی که در استان در سال جاری وجود دارد بحث قاچاق دام و نهاده های دامی در استان رو به افزایش است که به خاطر کم آبی های موجود این امر در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در زمینه توزیع نهاده های دامی روند توزیع به درستی از مبدا تا مقصد کنترل نمی شود که نیاز به کنترل و نظارت بیشتری دارد بیان کرد :با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق، برخی کالاهای اساسی در این کشور با کمبود مواجه شده است که قیمت این کالاها از جمله برنج و روغن در مرزهای مهران و دهلران نسبت به کشور عراق ارزان تر است و برخی از افراد تلاش می کنند که کالاهای مورد نیاز خود را در این طرف مرز خریداری کرده و به کشور عراق انتقال دهند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با تاکید بر اینکه هر چه نظارت و کنترل در حوزه مبارزه با قاچاق و همچنین نحوه توزیع کالا در استان به ویژه در حوزه گمرک وجود داشته باشد، می تواند قاچاق و کالا را در استان کاهش دهد، گفت: در بحث لوازم یدکی متاسفانه لوازم تقلبی در سطح کشور خیلی زیاد مشاهده شده است که نیاز است وسایل یدکی غیر استاندارد از جمله باطری،کمک فنر و لاستیک از تمام مغازه های استان جمع آوری و نظارت لازم در این زمینه انجام شود که ما آمادگی لازم را در زمینه همکاری و پشتیبانی از دستگاه های مرتبط داریم.

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش خواهیم کرد که محیط را برای افراد فعال در زمینه قاچاق کالا و ارز، ناامن کنیم و باید تلاش کرد با همکاری سایر دستگاه های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز، لوازم غیراستاندارد و تقلبی وارد بازار نشود، قاچاق کالا در واقع بازی با جان مردم است.

سردار القاصی مهر بیان کرد: تعداد خوردوهای واژگون شده در سطح استان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است که در برخی موارد نیز منجر به فوت سرنشین شده است، یکی از علت های این امر را می توان در لوازم یدکی قاچاق و غیر استاندارد جستجو کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه