English

۳۷۱ کیلومتر مرز استان کرمانشاه تا ۱۴۰۵ هوشمند می شود

فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: ظرف پنج سال آینده تمام ۳۷۱ کیلومتر مرز استان کرمانشاه هوشمند می شود.

۳۷۱ کیلومتر مرز استان کرمانشاه تا ۱۴۰۵ هوشمند می شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی استان کرمانشاه به مناسبت هفته نیروی انتظامی با تأکید براینکه با وجود ناامنی های آنسوی مرزها، با پاسداری مرزبانان امنیت مطلوبی را در داخل کشور حکم فرماست، ابراز داشت: در حال حاضر در مرزهای استان کرمانشاه از امنیت پایداری برخوردار است و که سهم عظیمی از این امنیت را در کنار تلاش نیروهای مرزبانی، مرهون مردمان مرزنشین استان هستیم که خودشان هم مرزدار و مرزبان هستند.

سردار سپهری با بیان این مطلب که با کمک سایر نیروهای مسلح و حمایت سرویس های اطلاعاتی اشراف اطلاعاتی خوبی را بر مرزهایمان و آنسوی مرز داریم، خاطر نشان ساختت: علاوه بر کرمانشاه سه استان دیگر هم با کشور عراق هم مرز هستند، با این وجود حدود 48 درصد از سهم صادرات به این کشور از طریق مرزهای کرمانشاه است که نشانگر جایگاه مرزی این استان است.

وی با تاکید براینکه مرزبانان استان کرمانشاه اجازه خروج ارزاق عمومی مردم به شکل قاچاق از مرزها را نمی دهند، گفت: براین اساس کشفیات خوبی هم در مبادی رسمی به صورت جاسازی و زد و بند و هم در مبادی غیررسمی به شکل غیرمجاز داشته ایم.

وی یکی از اولویت های مرزبانی در مبارزه با قاچاق ارزاق عمومی مردم را جلوگیری از قاچاق احشام دانست و گفت: سال گذشته حدود 14 هزار راس انواع احشام سبک و سنگین قاچاق را در استان کشف کردیم و اجازه خروج آنها را ندادیم و به چرخه مصرف مردم بازگشتند.

فرماندهی مرزبانی ناجا کرمانشاه ادامه داد: از ابتدای امسال هم تاکنون شش هزار راس کشفیات داشته ایم که رقم بسیار بالایی است. البته با توجه به شرایط خشکسالی استان احتمال افزایش قاچاق احشام در نیمه دوم سال وجود دارد، بنابراین نیروهای ما برای مبارزه با این پدیده شوم کاملا آماده هستند.

وی  درخصوص چرایی بالا بودن حجم قاچاق دام در مرزهای استان هم گفت: اختلاف فاحش قیمت دام در دو سوی مرز یکی از عوامل اصلی قاچاق آن است، به گونه ای که در آنسوی مرز اختلاف قیمت تا سه برابر نسبت به داخل کشور وجود دارد و این برای قاچاقچیان ایجاد انگیزه می کند که دست به قاچاق احشام بزنند.

سپهری در ادامه مجموع کشفیات قاچاق در مرزهای استان را طی سال گذشته حدود 1100 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم در ابتدای امسال حدود 410 میلیارد ریال بوده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حجم قاچاق از مبادی رسمی استان هم عنوان کرد: عمده ترین قاچاق به شکل رسمی با ترفندهای مختلف معمولا مربوط به استان های جنوبی و ساحلی کشور است و این نوع از قاچاق را کمتر در کرمانشاه داریم، اما جمعا با اجرای طرح استقرار پلیس امنیت اقتصادی و گمرک در آینده کمتر دیگر شاهد این پدیده خواهیم بود.

فرماندهی مرزبانی کرمانشاه ادامه داد: در بحث قاچاق از مبادی غیررسمی نیز بیشتر در مرزهای شمالی استان این اتفاق می افتد که البته  تاکید داریم که مقوله کولبری با قاچاق کاملا از هم متفاوت هستند و  این دو را از هم جدا می دانیم.

وی افزود: در مرزهای ثلاث باباجانی و پاوه تعداد زیادی قاچاق بر داریم که اصلا اهل استان ما نیستند و از استان های همجوار به شکل سازمان یافته برای قاچاق کالا به مرزهای این شهرستانها می آیند.  

سپهری با تاکید براینکه مرزنشینان نقش مهمی در امنیت مرزهای کشور و به تبع استان دارند، گفت: آنها در دوران دفاع مقدس هم نقش مهمی در مقابله با دشمن داشتند و حساب اینها را از قاچاق برها جدا می دانیم و منتظریم که در سیستم وزارت کشور با اجرای سازوکارهایی که اکنون آن را در سیستان بلوچستان داریم برای سازماندهی مردم مرزنشین اقداماتی صورت گیرد که بدنبال آن کاهش شدید کولبری و قاچاق برها را خواهیم داشت.

وی در ادامه در خصوص قاچاق سلاح و مهمات در مرزهای استان هم گفت: طی امسال به نسبت سال گذشته حدود یک تا دو درصد افزایش کشفیات را داشته ایم و ازطرفی تمام قاچاقچیان سلاح را در استان تحت رصد داریم، بگونه ای که تاکنون 80 درصد از آنها دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه