English

رحیم زارع در گفتگو با خبرگزاری موج:

دولت فعلا آمادگی کامل برای حذف ارز ترجیحی را ندارد/ امسال هم ارز ترجیحی به کالاها تعلق گیرد

نماینده مردم آباده در مجلس، گفت: شرایطی که از لحاظ قیمت ها، در ابتدای امسال پیش آمد، نشان دهنده آن است که هنوز زیر ساخت ها برای اجرای این مصوبه فراهم نشده است.

دولت فعلا آمادگی کامل برای حذف ارز ترجیحی را ندارد/ امسال هم ارز ترجیحی به کالاها تعلق گیرد

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به شروط مجلس برای حذف ارز ترجیحی و تصمیم دولت برای اجرای آن، گفت: در مصوبه مجلس، نمایندگان به نوعی اعلام کردند که دولت بنا به خواست و توانایی خود، می تواند ارز ترجیحی را نگه داشته یا آن را حذف کند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر دولت، شرایط را به گونه ای فراهم کرد که قیمت ها با افزایش مواجه نشده و ثابت نگه داشته شود، می تواند روند حذف ارز ترجیحی را اجرا کند، اما دولت باید این موضوع را هم در نظر بگیرد که برای کنترل قیمت ها ، نظارت دقیق، جزء لازمه کار محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه هدف دولت نباید تنها کنترل قیمت های دستوری باشد، تاکید کرد: باید شرایط عرضه و توزیع به گونه ای باشد که از این وضعیت سوء استفاده ای صورت نگیرد، چراکه بی تدبیری در این مسیر قطعا افزایش لجام گسیخته قیمت ها را به دنبال خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید:

مرغ با حذف ارز ترجیحی گران می شود

بیم بیماران برای افزایش قیمت دارو با حذف ارز ترجیحی/ دولت شتابزده عمل نکند

موج جدید گرانی ناشی از بلاتکلیفی ارز ۴۲۰۰ تومانی

حذف ارز ترجیحی در حوزه دارو فعلا به صلاح نیست/ ٦٩ درصد هزینه های درمان از جیب بیمار است

تاثیر حذف ارز ترجیحی بر اقتصاد و بورس ایران / ادامه گرانی مواد غذایی

 

زارع ادامه داد: دولت باید کار کارشناسی انجام دهد و اگر نمی تواند کنترلی بر قیمت های کالای اساسی داشته باشد بهتر است همان ارز ترجحی را بیاورد، اما در هر حال این اختیار در دست دولت است و مجلس حذف آن را در دست دولت قرار داده است.

وی ادامه داد: اگرچه بنده موافق حذف ارز ترجیحی هستم، اما به نظر می رسد شرایطی که از لحاظ قیمت ها، در ابتدای امسال پیش آمد، نشان دهنده آن است که هنوز زیر ساخت ها برای اجرای این مصوبه فراهم نشده است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه قیمت ها یکبار در اواخر سال قبل افزایش پیدا کرد و بار دیگر در ابتدای سال جدید، شاهد بالا رفتن قیمت ها بودیم و احتمال آن وجود دارد که در یک ماه آینده نیز بازهم قیمت ها افزایش یابد که همه این موارد، نشان دهنده آن است که دولت فعلا آمادگی کامل برای حذف ارز ترجیحی را ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، گفت: دولت باید پیش از هر اقدامی، کنترل قیمتی بر کالاهای اساسی خود داشته باشد و اگر قادر به این کار نیست حداقل امسال را نیز ارز ترجیحی را برای کالاهای اساسی خود در نظر بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی