English

ذوالفقاری خبر داد؛

محدودیت خدمات دهنده‌های ناقض ضوابط ستاد کرونا

عاون وزیر کشور از آغاز اجرای آزمایشی طرح سکوی مدیریت هوشمند به مدت یک هفته در قزوین خبر داد.

محدودیت خدمات دهنده‌های ناقض ضوابط ستاد کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در نشست سکوی مدیریت هوشمند در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور گفت: با توجه به افزایش کرونا در کشور از یک طرف و طولانی شدن بیماری و به تبع آن طولانی شدن محدودیت‌های جمعی و همچنین انتظار رییس جمهوری برای ارائه پیشنهادهای تحولی، طرح سکوی مدیریت هوشمند از هفته آینده به مدت یک هفته در قزوین به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

وی غربالگری،  کنترل هوشمند، محدودیت‌های مناسب و مقطعی و درمان و پیشگیری را از جمله اقدامات مرتبط با این طرح عنوان کرد و گفت: راهبردی که از قبل وزارت بهداشت برای کنترل در نظر گرفته، سر جای خود باقی است.

 معاون وزیر کشور ادامه داد: طرح مدیریت هوشمند از ۹ ماه قبل با اعمال محدودیت‌ها شروع شد و این طرح‌ها قرار است ریسک ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

رییس کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تا دیروز ۷ گروه شغلی مشمول محدودیت می‌شدند، گفت: طرح سکوی مدیریت هوشمند برای کسانی اعمال محدودیت در نظر گرفته که ضوابط را رعایت نمی‌کنند یعنی قرار نیست حمل و نقل عمومی را یک‌دفعه تعطیل کنیم یا رستوران‌ها و تالارها را ببندیم.

وی با بیان اینکه با ایجاد شرایط جدید همه ۷ گروه شغلی می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: مثلا نام کسی که برای دریافت سرویس به رستوران می‌رود در سامانه ثبت شده است و صاحب رستوران می‌تواند متوجه شود که آیا او واکسن دریافت کرده یا نه یا اینکه به کرونا مبتلا است یا نه و سرویس گیرنده هم با ورود به سامانه می‌تواند وضعیت افرادی که در رستوران کار می‌کنند را متوجه شود.

ذوالفقاری اضافه کرد: علاوه براین مردم هر کجا که دیدند ضوابط و شرایط ستاد کرونا رعایت نمی‌شود، می‌توانند اعلام کنند و با این اعلام تنها آن فروشگاه یا سرویس خدمات دهنده تعطیل می‌شود و بقیه فروشگاه‌ها و رستوران‌ها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.   

رییس کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در این فضا گردشگری و هتل هم می‌تواند فعالیت کند، گفت: بر اساس این طرح خدمات دهنده، خدمات گیرنده و محیط دریافت خدمات باید طبق ضوابط کرونا باشد و از حیث بیماری این اطمینان را بیابند که کسی در آنجا مبتلا به کرونا نیست.  

وی ادامه داد: البته ساز و کار اجرای این کارها باید فراهم باشد به همین منظور استان قزوین به عنوان پایلوت انتخاب شده و از هفته آینده این کار در استان قزوین اجرا می‌شود. نهادهای نظارتی باید به مراکز فر وشگاهی و سرویس دهی، بانکها و هتل‌ها و رستوران‌های استان قزوین هر روز نظارت داشته باشند تا در صورت وجود مشکل فنی، ‌ رفع شود.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تاکید بر مستمر بودن پیوست اطلاع رسانی به منظور آگاه سازی افکار عمومی گفت: سرویس گیرنده باید وقتی به رستورانی می‌رود یا سوار اتوبوسی می‌شود از سلامت بقیه افراد در آنجا مطلع شود و بالعکس. پیوست رسانه‌ای را کمیته اطلاع رسانی انجام می‌دهد.

رییس کمیته انتظامی اجتماعی امنیتی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به سه گروه خدمات دهنده، خدمات گیرنده و محیط خدمات، گفت: اگر ما بتوانیم از سلامت این سه عامل مطمئن شویم، همه افراد می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

 ذوالفقاری ادامه داد: پلتفرم این سامانه نهایی شده و قابل انجام است، مردم می توانند در تالارها و باشگاه‌ها حضور پیدا کنند حتی می‌توانند تردد بین شهری داشته باشند به شرط اینکه ضوابطی که از سوی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد را رعایت کرده باشند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شرط سفر به دیگر کشورها انجام واکسیناسیون است و هرکسی که می‌خواهد سفر کند از طریق این سامانه راستی‌آزمایی صورت می‌گیرد. در آینده نیز می‌توانیم همین روش را برای تردد بین شهری در نظر بگیریم و افرادی که واکسن زده اند و تست پی سی آر منفی دارند، می‌توانند سفر کنند و دیگر نیاز به محدودیت تردد نیست.

 این مقام مسئول یادآورشد: امروز جلسه توجیهی بود و در هفته آینده این پلتفرم به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا و مشکلات آن رفع می‌شود و مرحله به مرحله کار انجام شده و به سمت هوشمند شدن محدودیت‌ها پیش خواهیم رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی