English

وعده های بی سرانجام؛

آیانمایندگان اردبیل به دنبال شفافیت هستند؟

وقتی صحبت یا امضا کردن برگه طرح شفافیت مطرح می شود همه نمایندگان به صورت متفق القول و داوطلبانه از این طرح حمایت می کنند ولی تا به امروز شاهد این شفافیت از سوی اکثر نمایندگان نبودیم.

آیانمایندگان اردبیل به دنبال شفافیت هستند؟

امید بایرام زاده-خبرگزاری موج، وقتی صحبت یا امضا کردن برگه طرح شفافیت مطرح می شود همه نمایندگان به صورت متفق القول و داوطلبانه از این طرح حمایت می کنند، اکثر نمایندگان مجلس یازدهم با شعار شفافیت، مدیریت شیشه ای و مبارزه با فاسد وارد بهارستان شده اند و در این راستا مصاحبه های مختلفی با رسانه های آنلاین و مکتوب انجام داده اند ولی تا به امروز شاهد این شفافیت از سوی اکثر نمایندگان نبودیم.

حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان اولین فردی بود که موضوع واریز ۲۳۱ میلیون تومان به حساب نمایندگان مجلس یازدهم را رسانه ای کرد که این مسئله واکنش های زیادی از سوی رسانه های داخلی و خارجی در پی داشته و بازتاب منفی در جامعه از خود بر جای گذاشت.

به خاطر حاشیه های فراوان درباره واریز ودیعه مسکن محمدحسین فرهنگی ، عضو هیأت رئیسه درباره حق مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی گفت: این مبلغ حق مسکن نیست و در واقع تسهیلات مسکن است که برای کسانی که فاقد محل سکونت در تهران هستند، واریز می‌شود که در ادوار گذشته مجلس هم رخ داده است.

برخی نمایندگان مجلس یازدهم با راه اندازی کمپین نه به ودیعه مسکن به صورت شفاف اعلام کرده اند که از این تسیهلات استفاده نخواهند کرد به خاطر این که در تهران خانه ای برای سکونت دارند.

اگر به سابقه هفت منتخب جدید مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه استان اردبیل نگاه کنیم متوجه این موضوع خواهیم شد که سه نفر از آنها در ادوار گذشته در مجلس حضور داشتند و علی نیکزاد هم وزیر مسکن شهرسازی در دولت مهرورزی بوده و با این حساب از هفت نماینده سه نفر از آنها واجد شرایط دریافت تسهیلات مسکن هستند.

صدیف بدری در مجلس دهم، سیدکاظم موسوی و ولی اسماعیلی در مجلس هشتم از این تسهیلات مسکن استفاده کرده اند اما این سوال مطرح می شود که آیا این نمایندگان برای دومین بار از ودیعه ۲۰۰ میلیونی مسکن استفاده خواهند کرد یا خیر؟

تا به امروز از هیچ کدام از نمایندگان استان اردبیل درباره دریافت یا انصراف مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان واکنشی را شاهد نبودیم سکوت خبری برای شفافیت این موضوع می تواند بیانگر این باشد که همه از تسهیلات استفاده کرده اند.

مردم استان اردبیل افرادی را به عنوان وکیل در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کرده اند تا از حق و حقوقشان دفاع کنند و آنها هم از وکلای خود انتظار دارند همان طور که در ایام انتخابات از کلید واژه شفافیت در اکثر مراسمات صحبت کرده اند، در عمل هم آن گونه رفتار کند. در غیر این صورت نمایندگان هم چون عالمی خواهد بود که در پشت تریبون مدام از ساده زیستی و پشت پازدن به مال دنیا حرف میزند و با صدای بلند شعار مبارزه با فقر و بیکاری سر می دهد ولی خود غرق تجملات زندگی شده اند و آنجاست که باید فاتحه همه حرف هایش خوانده شود.

نمایندگان به همگان توصیه می کنند که کشور به دلیل تحریم ها در وضعیت بحرانی است و باید همه ملت در کنار همدیگر باشند ولی وقتی مردم در رسانه مشاهده می کنند نماینده در ماه ۱۱ میلیون تومان حقوق و ۲۰ میلیون برای سایر هزینه ها دریافت می کنند و با اینکه خود ساکن تهران است ولی بازهم از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن انصراف نمی دهد، این موضوعات باعث می شود همه ی هویت و نقش ذهنی مردم که از نمایندگان اردبیل داشتند هم چون زرنوشته ای بر یخ ذوب می شود و نقش می بازد.

با ورود فضای مجازی به زندگی بشر رفتارهای پنهان همچون گذشته جواب گو نیست و در مدت بسیار کوتاه کارهای پشت پرده آشکار می شود نسل های جدید دیگر به حرف های که نمایندگان وعده می دهند، اکتفا نمی‌کنند بلکه در رفتارهایی که باید نمایندگان اجرا نمایند آنها را محک میزنند که تا به امروز هیچ گونه شفافیت یا مدیریت شیشه ای را از هیچ یک از نمایندگان استان اردبیل مشاهده نکردیم.

با عدم شفافیت نمایندگان استان اردبیل این پرسش مطرح می شود که آیا این رویه تا پایان مجلس یازدهم ادامه خواهد داشت و همچنان مردم اطلاع نخواهند داشت که نمایندگان شهرشان در بهارستان به دنبال چه چیزی هستند و وعده های که در ایام انتخابات داده اند به سرانجام خواهد رسید یا نه؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه