English

لاسجردی در گفتگو با موج:

FATF تبدیل به دعوای جناحی شده است

کارشناس سیاست خارجی گفت: متاسفانه بحث پیوستن ایران به FATF بیشتر از آنکه یک دغدغه مهم برای مجموعه نظام باشد بیشتر به یک دعوای جناحی تبدیل شده است.

 FATF تبدیل به دعوای جناحی شده است

حسن لاسجردی کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به اصرار دولت بر تصویب لوایح FATF ، اظهار داشت: اف ای تی اف یک قاعده بین المللی برایمبارزه با پولشویی و تسهیل ارتباطات بین بانکی و به نوعی ضامن مربوط به امور  تحقق حقوق بین المللی است.

وی با اشاره به تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران، ادامه داد: با عدم پیوستن به اف ای تی اف دچار خود تحریمی مضاعف می شویم.

کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه همانند کشورهای دیگر از جمله عراق، سوریه، یمن و لبنان که این لایحه را پذیرفته اند، ما هم باید بپذیریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه تحریم ها مانع بزرگ و عامل فشار بر ارتباطات است لذا نپیوستن به این لوایح می تواند عامل مضاعفی در تنگنا قرار دادن کشور در مراودات بانکی با بانک های دنیا باشد.

 لاسجردی خاطرنشان کرد:  نظامات بین المللی که امروز بر جهان حاکم است به نوعی برگرفته از قدرت های بزرگ برای مدیریت جهان است لذا اگر سازمان ملل را یک نهاد بین المللی بدانیم این سازمان هم برآمده از توافق های قدرت های پیروز جهانی است اما این موضوع دال بر این نیست که  تمام این سازمان های بین المللی بر خلاف خواسته های ما عمل می کنند.

وی با بیان اینکه نپیوستن به اف ای تی اف برای کشور مضر خواهد بود، افزود: موضوع پیوستن ایران به اف ای تی اف بیشتر از آنکه یک مسئله فنی، کارشناسی و یک دغدغه برای مجموعه نظام باشد بیشتر تبدیل به دعواهای جناحی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه