English

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:

ازدواج دختران زیر ۱۳ سال در ایران ممنوع است

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: ازدواج دختران زیر 13 سال در ایران ممنوع است و دستگاه قضایی و دادستان ها در استان ها، باید با متخلفان به صورت جدی برخورد کنند.

ازدواج دختران زیر 13 سال در ایران ممنوع است

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، با اشاره به اقدام برای ازدواج یک دختر بچه 10 ساله با یک مرد 23 ساله در شهرستان سیرجان گفت: از کسانی که این موضوع را پیگیری و دادستان که مانع از عقد این دختر بچه شد، تشکر می کنیم.

وی افزود: اجرای قانون باید اولویت همه دستگاه ها و نهادها باشد و دستگاه قضایی نیز موظف است در صورت اطلاع از یک اقدام غیر قانونی، با متخلفان برخورد جدی و قاطع داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: زمانی که بحث جلوگیری از ازدواج دختران در سنین پایین مطرح شد، تاکید کردیم که ملاک ما احکام شرع مقدس اسلام و قوانین جاری کشور بوده که بر اساس احکام دینی تهیه و تنظیم شده است.

نوروزی گفت: بسیاری انتقاد می کردند که چرا می خواهید ازدواج کودکان را مجاز کنید. همان زمان تاکید کردیم که ما در کشور قوانین لازم در این زمینه را داریم و ازدواج دختران زیر 13 سال را ممنوع است  و این قانون با متقضیات روز و همچنین احکام دینی همخوانی دارد.

وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تلاش برای ازدواج یک دختر بچه 10 سال و یک مرد 23 ساله در شهرستان سیرجان گفت: همانطور که آن زمان مخالف جلوگیری از ازدواج دختران زیر 18 سال بودیم، امروز نیز قاطعانه اعلام می کنیم که ازدواج زیر 13 سال ممنوع است و کسی حق ندارد دختری را زیر 13 سال مجبور به ازدواج کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: از دستگاه ها و نهادهای مربوطه انتظار داریم که از ثبت ازدواج دختران زیر 13 سال با جدیت جلوگیری کرده و دستگاه قضایی و دادستان ها در استان های مختلف نیز باید با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه