English

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با موج؛

رفتن یک نفر از دولت مشکلات اقتصادی مردم را حل نمی کند/ باید نگاه دولت به حوزه اقتصادی تغییر کند

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: عزل یک نفر به تنهایی نمی تواند مشکلات اقتصادی مردم را بر طرف کند.

رفتن یک نفر از دولت مشکلات اقتصادی مردم را حل نمی کند/ باید نگاه دولت به حوزه اقتصادی تغییر کند

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: رفع مشکلات اقتصادی مردم نیازمند اقدامات و تغییرات اساسی در دولت است و عزل یک نفر و تغییرات جزیی نمی تواند باری از دوش مردم بردارد.

وی افزود: عزل رییس کل بانک مرکزی حداقل نشان می دهد دولت انتظار داشت این تغییر نتایجی مثبتی به همراه داشته باشد و حتی برخی از تحلیل گران اقتصادی نیز چنین نظری داشتند، اما امروز ثابت شد که تغییرات جزیی موفق نخواهد بود و حتی به پیچیده تر شدن مسائل و افزایش مشکلات کمک می کند.

معلوم نیست چگونه همتی از مسیر چین به بانک مرکزی رسید

این تحلیل گر مسائل اقتصادی تصریح کرد: رییس کل سابق بانک مرکزی فرد با تجربه ای بود و آسیب های اقتصادی کشور را شناسایی کرده و حداقل به مسائل اشراف داشت، اما عزل شد و این اقدام در شرایط فعلی یک تغییر جزیی به شمار می آید.

نکو گفت: آمدن رییس کل جدید بانک مرکزی نیز معلوم نیست چگونه اتفاق افتاده است. وی در راه چین بود و حکم سفارت ایران در چین را داشت که ناگهان برگشت و بر صندلی یک مرکز مهم اقتصادی کشور تکیه زد. رییس کل جدید بانک مرکزی باید مدت ها زمان صرف کند تا بر کارها مسلط شود.

وی ادامه داد: امروز که افزایش افسار گسیخته قیمت دلار و سرعت مافوق صوت افزایش قیمت سکه و گرانی ها و تورم و مشکلات متعدد را می بینیم، متوجه می شویم که با تغییر یک فرد و حتی چند مدیر نمی توان مشکلات را مهار کرد.

در بدنه دولت اتفاقات ناگوار زیادی رخ داده و می دهد

این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه برای رفع مشکلات معیشتی مردم چه باید کرد، گفت: باید اتفاقات دیگری رخ دهد تا بتوانیم مشکلات را مهار کنیم. متاسفانه در بدنه دولت اتفاقات ناگوار زیادی مانند اختلاس، زد و بند، دزدی ها و ... رخ داده و می دهد که حکایت از پیچیدگی اوضاع و شرایط دارد. بنابراین اگر می خواهیم به نتیجه مطلوب رسیده و مشکلات را رفع کنیم باید قبول کنیم با ترمیم کابینه و عوض کردن یک و یا چند فرد به نتیجه نمی رسیم.

نظر ابراهیم نکو درباره مشکلات اقتصادی کشور

نکو افزود: در ابتدا نگاه دولت و سیاست های کلان دولت در حوزه اقتصادی باید تغییر کند و با این سیاست ها راه به جایی نمی بریم. به عنوان نمونه برخی واگذاری ها در حوزه ارزی مانند اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای غیرضروری که بخشی هم آخر کار وارد نشد، از جمله نگاه های غلط و اشتباه بود.

کنار گذاشتن جمعی از وزرا و معاونان وزار و مدیران ارشد فعلی بزرگ ترین خدمت به کشور است

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم، نخست باید نگاه دولت به حوزه اقتصادی تغییر کرده و سپس جمعی از وزرا و معاونان وزرا و مدیران ارشد فعلی کنار گذاشته شوند و این اقدام به طور قطع خدمت بزرگی به کشور است.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: البته تنها دولت مسوول شرایط ایجاد شده نیست و مجلس و قوه قضاییه و دیگر نهادها نیز باید همراهی و همت لازم را داشته باشند و اگر این دستگاه ها با دولت همراهی نکنند، تغییر کل کابینه نیز مشکلات را برطرف نخواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه