English

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با موج؛

دولت با دستور نمی تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند/ بازی آزمون و خطا باید پایان یابد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت با سیاست های دستوری نمی تواند مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرده و باید ساز و کار علمی در پیش گیرد.

دولت با دستور نمی تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند/ بازی آزمون و خطا باید پایان یابد

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی موج با اشاره به تغییر رییس بانک مرکزی، گفت: این اقدام باید حداقل شش ماه قبل و پیش از زمانی که ما با چنین شرایط اقتصادی روبه رو شویم، انجام می شد.

وی افزود: متاسفانه سیاست هایی که در بانک مرکزی اجرا شد، منجر به التهاب در بازار به ویژه بازار سکه و ارز گردید و شاهد رشد افسارگسیخته قیمت ها و تورم عجیبی در کشور شدیم.

نماینده مردم آباده در خانه ملت تصریح کرد: یک نگاه اشتباهی که در دولت وجود دارد، این است که می خواهند با سیاست های دستوری مشکلات اقتصادی را بر طرف کنند و این در حالی است که مشکلات در این حوزه نیازمند تدبیر ویژه و علمی است.

نوسانات بازار سکه و ارز

بازی آزمون و خطا باید پایان یابد

زارع ادامه داد: برخی اوقات شاهد رفتارهایی هستیم که نشان می دهد مسوولان ما به دنبال آزمون و خطا هستند و هنوز سیاست های اصلی را پیدا نکرده اند و به همین دلیل به طور مداوم به دنبال آزمون و خطا می روند و این در حالی است که باید به این بازی پایان دهیم.

وی اظهار داشت: حوزه اقتصاد یک حوزه علمی است و باید از ساز و کارهای علمی برای رفع مشکلات در این بخش استفاده کنیم و نمی توانیم با دستور، قیمت ها را کاهش داده و با دستور از تولیدکننده حمایت کنیم.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی در پایان تاکید کرد: یکی از شیوه های مناسب برای برون رفت از شرایط اقتصادی فعلی کشور و کمک به معیشت مردم، حمایت از تولید ملی و تولیدکننده داخلی است و دولت باید  سیاست های صحیح در این زمینه را با استفاده از ظرفیت های موجود اجرا کرده و اگر نیاز به قوانین جدید باشد، مجلس آمادگی همکاری های لازم با قوه مجریه را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی