English

حسن روحانی

باید به دنیا نشان دهیم سختی و مشکلات را تحمل می‌کنیم/از این مقطع بزرگ تاریخی با اقتدار خواهیم گذشت

رئیس‌جمهوری کشورمان گفت: ما امروز در خط مقدم مرز اقتصاد، آبرو و عزت ایران ایستاده‌ایم و جان و آبرویمان را با افتخار فدا می‌کند اما کسی فکر می‌کند دولت استعفا می‌دهد، کنار می‌کشد یا می‌رود، اشتباه می‌کند.

باید به دنیا نشان دهیم سختی و مشکلات را تحمل می‌کنیم/از این مقطع بزرگ تاریخی با اقتدار خواهیم گذشت

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در همایش هم اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت : هیچ ایرانی در برابر فشار، ظلم ، سخن نابه جا و توهین نمی ایستد. من فکر نمی کنم یک نفر از این 81 میلیون رای اش این باشد که در برابر متجاوز، دروغگو، بدگو و توهین کننده به ملت ایران سر خم و حرف او را قبول کنیم.
رییس جمهوری گفت: دولت امروز در خط مقدم مبارزه است. ما باید همه این حساس را داشته باشیم، آن که در خط اول است یعنی این که زیر پای خود مین را هم باید ببیند و در برابر آتش تفنگ و تیر مستقیم است. 
روحانی گفت: ما به عنوان خط مقدم و همه نظام و مسوولین کشور در کنار هم می گوییم روز سخت است من به شما می گویم هر روز از 18 اردیبهشت یوم قدر و لیله القدر بوده است. 
وی افزود: ما امروز در خط مقدم مرزهای ایران ایستاده ایم، مرز اقتصاد ایران، مرز آبروی ایران و عزت ایران ما می ایستیم. جانمان را با افتخار و آبرویمان را فدا می کنیم.
رییس جمهوری تاکید کرد: دولت می ایستد. اگر کسی فکر می کند دولت می ترسد و استعفا می کند و کنار می رود اشتباه می کند. ما همه در کنار هم تا روز آخر دولت دوازدهم به عهده خود وفا می کنیم. ما به مردم وعده دادیم و امانت دار مردم هستیم. مگر چیزی در دست ما است و یا مال خود ما است که تحویل کسی بدهیم. امانت دار مردم هستیم. 
روحانی گفت: من به عنوان یک فرد تا پای جان و آبرو و حیثت با افتخار می ایستم. هیچ ترس و هراسی نداریم. اما شرط آن این است که ما دولتی ها که بنا است که خط اول باشیم اول ما باید فشار را تحمل کنیم. 
وی افزود: ما باید امروز به فکر مشاورین و کارشناسان جدید باشیم و از افکار همه استفاده کنیم. وزیر ، معاون وزیرش باید احساس کند و در عمل نشان دهد که شرایط امروز با دیروز متفاوت است. اگر مردم باید در شرایط جدید صرفه جویی کنند اول دولت باید شروع کند. 

رئیس جمهوری گفت: برای این جلسه اهمیت زیادی قائلم و در واقع امروز تصمیمات هماهنگ و یکپارچه ملی به نمایندگی از ملت ایران برای حفظ استقلال و سر بلندی ایران می خواهیم ، بگیریم و باید عمل کنیم و با همه توان تا پایان ایستادگی کنیم. 

روحانی افزود: درود می فرستیم به روان پاک شهید بهشتی و یاران با وفای انقلاب اسلامی و همه عزیزانی که در سال 60 در چنین روزهایی با سربلندی دنیا را وداع کردند و شاید کمتر در تاریخ ما مظلومی به مظلومیت شهید بهشتی داشته باشیم. 

وی اظهار داشت: شاید کسی یادش نباشد از سال 58 تا 60 به بهشتی و یارانش چه فشاری و چه زخم زبانی زده شد اما با سربلندی رفتند و در تاریخ ماندند و در آن دنیا هم سر بلند خواهند بود. 

رئیس جمهوری اضافه کرد: 4 وزیری که با ایشان شهید شدند و 27 نماینده مجلس و سیاسیون و اعضای حزبی که شهید شدند وقتی خاطره آنها و زندگی و ایستادگی و روحیه آنها را مدنظر قرار می دهیم روحیه جدیدی می گیریم برای مقاومت، ایستادگی و تحمل و امروز روز صبر و مقاومت ملت ایران در مقابل بدخواهان است. 

روحانی اظهار داشت: ملت ایران یک تصمیم بسیار بسیار بزرگی را در سال های 92 ، 93 و 94 گرفت و به دنیا گفت که محکم و قاطع برای آرمان های خود ایستاده است و حاضر است با منطق و استدلال با همان هایی که سال ها فشار وارد آوردند سخن بگوید و اگر حسن نیتی باشد حاضر است به توافق برسد و این کار عظیم در طول 30 ماه تلاش و مذاکره انجام گرفت. 

رئیس جمهوری ادامه داد: این موفقیت برای دشمنان ایران ، بدخواهان کشور تحملش سخت بود و صهیونیست ها و تندروهای آمریکا و برخی از کشورهای منطقه نمی توانستند تحمل کنند چون آنها 12 سال آرزوی آن را داشتند که ملت ایران را به زانو در آورند. 

وی تصریح کرد: اما ملت ایران با موفقیت به شهادت همه تاریخ حتی بدترین دشمنان آنها که با زبان واضح تر گفتند ایران پیروزی بزرگی به دست آورد و بدترین توافق تاریخی را تحمیل کردند البته از دید ما توافق برد - برد بود. 

روحانی افزود: شرایطی فرا رسید که همان افراطیون در آمریکا سر کار آمدند و آنهایی که از روز اول مخالف توافق بودند ماه ها تلاش کردند توافق نشود و تلاش کردند از طریق کنگره جلوی اجرای توافق را بگیرند ولی ما از آن مراحل عبور کردیم و حال همان هایی که ماه ها تلاش می کردند توافق اجرایی نشود سر کار آمدند و به صراحت در دوران مبارزات انتخاباتی گفتند که توافق را بر هم می زنیم و واضح ترین حرف سال گذشته در یکم مهر ماه بود که ترامپ سخنرانی و سیاست جدید خود را اعلام کرد و دیدیم با چه تندی نسبت به ایران و نظام و ارزش های ملت حرف زد. 

رئیس جمهوری کشورمان افزود: ترامپ همان موقع گفت توافق باید بر هم بخورد و تا امروز دشمنان ایران ناموفق بودند و تصور نمی کردند زمانی که آمریکا از توافق خارج می شود ایران از توافق خارج نشود و سیستم اطلاعاتی آنها هم پیش بینی دیگری داشت و صهیونیست ها هم همین پیش بینی را داشتند و وقتی اعلام کردیم به درخواست اروپا و چین و روسیه فرصت می دهیم در این زمینه خشکشان زد ضربه محکمی به پیکر آنها بود. 

وی تصریح کرد: کاری که ملت از حدود 51 روز پیش انجام داد دنیا هنوز در شگفتی است که اولا ایران چه می خواهد بکند و تمام دنیا به استثنای چند کشور در طول 51 روز گذشته ترامپ و حاکمان کاخ سفید را محکوم کردند و امروز هم محکوم می کنند و هیچ کس نگفت ایران عقب نشینی کرده و یا در برابر تهدیدها ترسیده است و همه از عقل و تدبیر ایران بزرگ حرف می زنند.

ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه