English

دولت درباره‌ پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران توضیح دهد

دو سناتور آمریکایی خواستار توضیح دولت اوباما درباره پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون دلاری به ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری موج، سناتور تد کروز و مایک لی در نامه‌ای خطاب به جان کری وزیر امور خارجه، جک لو وزیر خزانه‌داری و لورتا لینچ دادستان کل آمریکا خواستار توضیحاتی درباره‌ روند قانونی و چگونگی پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار بدهی واشنگتن به ایران شدند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری دالاس مورینگ نیوز، این سناتورهای جمهوری‌خواه در نامه خود ضمن درخواست از دولت برای انتشار اطلاعات بیشتر درباره‌ این ماجرا، سوالی را مطرح کرده‌اند مبنی بر این که چگونه واشنگتن توانسته است به کشوری که تحت قوانین آمریکا تحت تحریم‌های اقتصادی قرار دارد، پول پرداخت کند.

در این نامه آمده است: اگر دولت قانون را لغو کرده است، دولت و کنگره آمریکا باید از آن مطلع شوند تا بتوانند به شکلی مناسب مقامات را مسوول بدانند و گام‌های لازم برای تقویت قانون و جلوگیری از وقوع دوباره آن را بردارد.

این سناتورها در ادامه نامه خود آورده‌اند: اگر این انتقال پول از نظر قانونی مجاز بوده باشد، برای مردم و کنگره آمریکا مهم است از آن مطلع شوند تا بتوانند قانونی را مورد بررسی قرار دهند که مانع از اقدام آینده دولت برای پرداخت پول به ایران شود.

چندی پیش رسانه‌های آمریکایی که واشنگتن ۴۰۰ میلیون دلار به صورت نقدی به ایران پرداخت کرده که به ماجرای آزادی چهار شهروند آمریکایی زندانی در ایران در ماه ژانویه ارتباط دارد. این خبر واکنش‌های زیادی را در میان مقامات و رسانه‌های آمریکا به وجود آورد.

باراک اوباما رئیس‌جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این واکنش‌ها تاکید کردند که پرداخت این پول هیچ ارتباطی با آزادی زندانیان آمریکایی ندارد و برای حل این مناقشه مالی قدیمی میان تهران و واشنگتن که به قبل ز انقلاب اسلامی باز می‌گردد، پرداخت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه