English

جشن ۶۴ سالگرد پیروزی انقلاب مصر در تهران برگزاری شد

جشن روز ملی استقلال مصر در دفتر حافظ منافع این کشور در تهران برگزار شد.

جشن ۶۴ سالگرد پیروزی انقلاب مصر در تهران برگزاری شد

به گزارش خبرگزاری موج، این مراسم با حضور تعدادی از مقامات وزارت امور خارجه کشورمان در حوزه خاورمیانه و هم‌چنین رییسان دفاتر و نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران برگزار شد.

در مراسم مذکور که به مناسبت شصت و چهارمین سالگرد روز ملی استقلال مصر برگزار شده بود، خالد عماره، رییس دفتر حفاظت منافع جمهوری عربی مصر در تهران به مهمانان شرکت کننده در این مراسم خوش‌آمد گفت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

از سوی وزارت امور خارجه کشورمان در این مراسم، حمیدرضا دهقانی، رییس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه و هم‌چنین مسوول میز مصر در وزارت خارجه کشورمان حضور داشت.

انقلاب ۱۹۵۲ مصر کودتای نظامی گروهی از افسران ارتش مصر در ۲۳ ژوییه ۱۹۵۲ بود که توسط حرکت افسران آزاد (ضباط الحّر) به رهبری محمد نجیب و جمال عبدالناصر انجام شد، محمد انور سادات نیز  جزو افسران این کودتا بود. در پی این کودتا ملک فاروق، پادشاه مصر از قدرت خلع شده و پسرش ملک فواد جانشین او شد. چندی بعد جانشین او ملک فواد دوم نیز خلع شده و نظام پادشاهی مصر با یک حکومت جمهوری جایگزین شد. این انقلاب پایان حضور نظامی بریتانیا در مصر را به همراه داشت و موجب استقلال سودان شد که پیش از آن به صورت مستعمره مشترک بریتانیا و مصر اداره می‌شد. حکومت انقلابی مصر سیاست‌هایی ناسیونالیستی و ضدامپریالیستی را در پیش گرفته و به صورت هواخواه جدی ناسیونالیسم عربی و جنبش غیرمتعهدها درآمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه