English

مدیر امور منابع آب کلات:

رفع تصرف بیش از ۲هزار مترمربع از بستر رودخانه‌های کلات

مدیر امور منابع آب کلات بیان کرد: ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها، علاوه بر اینکه هزینه‌های جانی و مالی گزافی را به کشاورزان و متصرفان تحمیل می‌کند، از سویی رودخانه‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی، در چرخه حیات زمین نقش جدی دارند.

رفع تصرف بیش از ۲هزار مترمربع از بستر رودخانه‌های کلات

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فاطمه رضایی؛ مدیر امور منابع آب کلات در خبری اعلام داشت: رفع تصرف بیش از ۲۰۰۰ مترمربع از بستر رودخانه‌های شهرستان کلات با صدور چند اخطاریه برای متصرفان غیرقانونی این اراضی.

رضایی ادامه داد: پس از بی‌اعتنایی متصرفان، با دریافت حکم قضایی و دستور دادستانی و همراهی نیروی انتظامی و نیروهای گشت و بازرسی در راستای رفع تصرف ۲۰۰۰ مترمربع (معادل ۲ هکتار) از بستر رودخانه اقدام قانونی صورت گرفت.

مدیر امور منابع آب کلات متذکر شد: با توجه به اینکه تعدادی از مالکان باغ‌های مجاور رودخانه اورتکند و سررود و خور به صورت غیر مجاز در بستر رودخانه دیوارکشی کرده بودند با دستور دادستانی محترم و مأموران ذی‌ربط حدود ۲ هکتار از بستر رودخانه رفع تصرف شد.

وی تاکید کرد: به موجب ماده ۱ و ۲ قانون توزیع عادلانه آب مسیر طبیعی آب و رودخانه انفال عمومی و متعلق به عموم است در صورتی که رفع تصرف صورت نگیرد در هنگام سیل احتمال خسارت‌های مالی و جانی محتمل است.

رضایی اظهارداشت: تجاوز به حریم رودخانه و تصرف تهدید اساسی برای امنیت مردم پایین دست رودخانه‌ها است و نقش رودخانه‌ها در رونق جوامع بسیار بارز بوده و اهمیت آن غیر قابل انکار است.

رضایی اضافه کرد: ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها، علاوه بر اینکه هزینه‌های جانی و مالی گزافی را به کشاورزان و متصرفان تحمیل می‌کند، از سویی رودخانه‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی، در چرخه حیات زمین نقش جدی دارند.

مدیر امور منابع آب کلات اذعان داشت: با افزایش جمعیت و توسعه ساخت و سازها، متأسفانه علیرغم استفاده‌های بی‌شمار از رودخانه، خواسته یا ناخواسته به حریم و بستر این شریان‌های حیاتی تجاوز شده است که این امور در راستای حفظ و صیانت از منابع آبی با هماهنگی مراجع قضایی در خصوص رفع تصرف و آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها اقدام خواهیم کرد.

رضایی یادآور شد:افرادی که در نزدیکی حریم و بستر رودخانه‌ها معامله ملکی انجام می‌دهند حتماً پیش از انجام معامله استعلام لازم را از امور آب کلات اخذ نمایند تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوند، در غیر این صورت این امور در جایگاه حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون و بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه