English

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

زیارت اربعین فصل الخطاب نشانه‌هاست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: زیارت اربعین فصل‎الخطاب این نشانه‌هاست تا شیعیان ترغیب شوند در سیر قیام اباعبدالله (ع) مطالعه کنند و در چهلمین روز پس از شهادت سید و سالار شهیدان، یا به کربلا مشرف شوند و یا از دور زیارت‌نامه اربعین را بخوانند.

زیارت اربعین فصل الخطاب نشانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: اگر می خواهید به حسین‌بن‌علی (ع) اقتدا داشته باشید، باید بدانید که آخر این خط، فراتر از ایثار، ازخودگذشتگی است، در ایستگاه پایانی پای جان به میان می‌آید.

آیت الله علم الهدی این سخنان را در آیین سوگواری ظهر اربعین حسینی که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد ابرازداشت و افزود: در زمان‌هایی که شیعه در بین سایر جوامع در موقعیت قدرت قرار نداشت و شیعیان مکلف به تقیه بودند، امام عسکری (ع) علاماتی را مشخص می‌کرد که شیعیان یکدیگر را از این طریق بشناسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: ادای ۵۱ رکعت نماز در روز، انگشتر در دست راست، پیشانی بر خاک گذاشتن، قرائت «بسم‌الله الرحمن الرحیم» در نماز با صدای بلند و زیارت اربعین از این نشانه‌ها بودند.

وی همچنین تصریح کرد: با این حال، در این بین زیارت اربعین فصل الخطاب این نشانه‌هاست تا شیعیان ترغیب شوند در سیر قیام اباعبدالله (ع) مطالعه کنند و در چهلمین روز پس از شهادت سید و سالار شهیدان، یا به کربلا مشرف شوند و یا از دور زیارت‌نامه اربعین را بخوانند.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: در این زیارت‌نامه به هنگام وصف اهمیت قیام عاشورا و حرکت حضرت اباعبدالله (ع) آمده است که حسین بن‌علی (ع) آن کسی است که از همه امکانات خود برای بیداری بندگان از جهالت و هدایت آن‌ها از ضلالت و گمراهی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه تاکید کرد: میلیون‌ها نفر که جاده طولانی و طاقت‌فرسای مشایه را تا مسیر کربلای معلی طی می‌کنند و ده‌ها برابر آن جمعیت هم جامانده از کاروان زیارت در شهر‌های مختلف اربعین را گرامی می‌دارند، می‌خواهند این پیام را بدهند که اگر زمانی ۷۲ نفر مجاهد صدیق در کاروان اباعبدالله (ع) وجود داشت.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: امروز شمار لشکر حسینی از ۳۰ میلیون نفر فراتر رفته و همه ما آماده هستیم تا همچون حضرت سیدالشهدا (ع) بذل جان کنیم، اینجاست که تحقق این شعار باید در شئون زندگی اجتماعی ما متجلی باشد تا در عرصه جهاد تبیین یا دفاع از حجاب و عفاف، همه تا پای جان در میدان باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه