English

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای مشهد:

بررسی تفریغ بودجه شهرداری مشهد در شورا یک ضرورت است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای مشهد بیان کرد: طبق قانون تفریغ بودجه هر سال باید تا انتهای اردیبهشت به شورا ارسال می‌شد و شورا نیز باید ظرف مدت یک ماه آن را بررسی و تصویب می‌کرد.

بررسی تفریغ بودجه شهرداری مشهد در شورا یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فاطمه سلیمی؛ رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در سخنانی عنوان کرد: تا انتهای مهرماه ١٤٠٢ بررسی تفریغ ۱۴۰۰ صورت خواهد گرفت و تفریغ ۱۴۰۱ نیز تا پایان مهرماه به شورا ارائه خواهد شد.

سلیمی همچنین اظهار داشت: طبق قانونی که قبل از قانون درآمدهای پایدار در سال ١٤٠١ وجود داشت، تفریغ بودجه هر سال باید تا انتهای اردیبهشت به شورا ارسال می‌شد و شورا نیز باید ظرف مدت یک ماه آن را بررسی و تصویب می‌کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد متذکر شد: در ماده ١٢ قانون درآمدهای پایدار این مهلت به انتهای شهریور هر سال تغییر پیدا کرد و شورا نیز می‌توانست تفریغ بودجه را تا انتهای سال بررسی کند و در صورتی که حسابرسی به اتمام نرسد زمان رسیدگی تا یک سال تمدید می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تفریغ بودجه سال ١٤٠٠ در انتهای آبان سال ١٤٠٠ با تاخیری حدود ٦ ماهه به شورا ارسال و در نهایت ٥ آذر به کمیسیون تلفیق برای بررسی ارجاع داده شد.

سلیمی تاکید کرد: متاسفانه روز بعد از ارایه تفریغ، اصلاح بودجه ١٤٠١ نیز به شورا ارایه شد و طبیعتا اولویت بررسی با اصلاح بود؛ زیرا هر نوع هزینه‌کرد باید براساس مصوبات شورا باشد و در هزینه‌های جاری و عمرانی با مشکل مواجه می‌شدیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: متاسفانه به دلیل همزمان شدن لوایح برنامه‌ای و بودجه‌ای و ارایه لایحه عوارض و بهای خدمات در٣٠ دی ماه ١٤٠١، تمام وقت کمیسیون‌ها رو به خود اختصاص داد. تغییرات داخلی کمیسیون‌ها و روسای آن‌ها و تغییرات رخ داده در حوزه شهردار و شورا نیز مزید بر علت شد.

وی اذعان داشت: در دوره چهارم تفریغ بودجه سال‌های ٩٤ و ٩٥ در سال ۹۶ و تفریغ بودجه سال‌های ٩٨ و ٩٩ در سال ١٤٠٠ بررسی و به تایید و تصویب رسید. تا انتهای مهرماه ١٤٠٢ بررسی تفریغ ۱۴۰۰ صورت خواهد گرفت و تفریغ ۱۴۰۱ نیز تا پایان مهرماه به شورای شهر مشهد ارایه خواهد شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: عدم تحقق بودجه چه در منابع و چه در مصارف موجب انحراف در کل خواهد شد و اهداف برنامه نیز محقق نمی‌شود و تفریغ بودجه و شاخص‌های قطعی شده آن قاعدتاً می بایست ملاک عمل برای برنامه و بودجه سنوات آتی قرار گیرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه این مهم در تدوین، عملیاتی شدن و پیش‌بینی دقیق کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و از سویی دیگر باید توجه داشت که قانون در خصوص ارایه لایحه تفریغ از سوی شهرداری به شورا فرصت زیادی داده است که این امر از اساس دارای اشکال است و این تاخیر بررسی شورا را نیز به تعویق می اندازد که ماهیت تاثیر واقعی تفریغ را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه