English

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی:

ایران سالانه ۳۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی دارد

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: البته با در نظر گرفتن ظرفیت‌های خوب اعم از نیروی انسانی ماهر و تنوع تولیدات در کشور، این رقم بسیار ناچیز است.

ایران سالانه ۳۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسین عسکرپور؛ مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در سخنانی اظهار داشت: ایران سالانه ۳۰۰ میلیون دلار صنایع دستی به کشور‌های مختلف و عمدتا کشور‌های حاشیه خلیج فارس و عراق صادر می‌کند.

عسکرپور این سخنان را روز چهارشنبه در حاشیه نشست تخصصی سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی در تربت حیدریه عنوان کرد و ادامه داد: البته با در نظر گرفتن ظرفیت‌های خوب اعم از نیروی انسانی ماهر و تنوع تولیدات در کشور، این رقم بسیار ناچیز است.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی افزود: براین اساس در برنامه هفتم توسعه، به دنبال طراحی زیست‌بوم صنایع‌دستی در راستای توسعه و ترویج این هنر در کشور هستیم.

عسکرپور تصریح کرد: این بدان معناست که باید چرخه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی را با توجه به وضعیت هنرمندان، صنعتگران و صادرکنندگان ، کامل کنیم تا هنرمندان بتوانند محصولات جدید و کارآمدی، تولید و روانه بازار کنند.

وی گفت: امیدواریم با این طرح زمینه رشد صادرات صنایع دستی در کشور محقق شود و حدود۵۲۰ هزار نفر هنرمند صنایع دستی در کشور در ۲۹۹ رشته فعالیت دارند و اقدام دیگر ما برای حمایت از این عزیزان، توسعه بیمه و به خصوص بیمه تکمیلی است که در دولت سیزدهم اجرا شده‌است.

عسکرپور در خاتمه متذکر شد: زمینه استفاده هنرمندان از طرح بیمه روستایی و عشایری، فراهم شده و همچنین در بحث بیمه تکمیلی با شرکت‌های مختلف بیمه‌گذار رایزنی کردیم و قیمت گرفتیم تا زمینه رقابت نیز بین آن‌ها فراهم آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه