English

معاون اداره کل صمت خراسان رضوی:

فعالیت مجدد بزرگترین کارخانه اسید سیتریک کشور در جوین

معاون اداره کل صمت خراسان رضوی بیان کرد: کارخانه تولید اسید سیتریک جوین که ۵۰ هزار میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری شده، ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن اسید سیتریک را دارد و می تواند نیاز کل کشور به این محصول که ۲۰ تا ۲۵ هزار تن در سال است را تامین کند

فعالیت مجدد بزرگترین کارخانه اسید سیتریک کشور در جوین

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ناصر بهزاد؛ معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: تولید بزرگترین کارخانه «اسید سیتریک» کشور در شهرستان جوین این استان که به دلیل واردات این محصول برای مدتی انجام نمی شد، در راستای حمایت از تولید داخل برای تامین نیاز صنایع مختلف به تازگی از سر گرفته شد.

بهزاد ادامه داد: به دلیل واردات اسید سیتریک که با قیمت کمتری در بازار عرضه می شود، بازار محصولات کارخانه جوین پیش از این تحت تاثیر قرار گرفته و منجر به غیرفعال شدن و تعطیلی بخش تولید آن شده بود.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: همزمان با هفته دولت پس از بازدید از کارخانه اسید سیتریک جوین، مسائل آن بررسی و امروز در نشستی در این خصوص در وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد، واردات اسید سیتریک از چین تحت کنترل قرار گیرد.

وی همچنین افزود: در این راستا در نیمه دوم امسال تولید اسید سیتریک جوین به مدار تولید خواهد پیوست و با ظرفیتی معادل ۴۰ هزار تن در سال علاوه بر تأمین نیاز داخل قادر به صادرات خواهد شد.

بهزاد ابرازداشت: کارخانه تولید اسید سیتریک جوین که ۵۰ هزار میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری شده، ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن اسید سیتریک را دارد و می تواند نیاز کل کشور به این محصول که ۲۰ تا ۲۵ هزار تن در سال است را تامین کند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اعلام کرد: کارخانه اسید سیتریک جوین واحدی بیوتکنولوژی محور است که توانسته دانش فنی بومی سازی شده ای را در حوزه میکروارگانیسم ها و اصلاح ژنتیک در کاربرد فرایندهای تولیدی ایجاد کند و در حال حاضر قابلیت تولید با کیفیت و همزمان دو گرید منوهیدرات و آن هیدراز را برای استفاده در صنایع مختلف غذایی و نوشیدنی و دارویی دارد.

وی گفت: تاکنون نیاز کشور به اسید سیتریک از چین انجام می‌شد اما با پیگیری‌های انجام شده در راستای تقویت تولید داخل و با قطع واردات آن، نیاز به اسید سیتریک بصورت داخلی تامین خواهد شد و تا زمانی که این امکان ادامه داشته باشد اولویت تأمین اسید سیتریک با تولید کننده داخلی خواهد بود.

بهزاد یادآور شد: کارخانه تولید اسید سیتریک جوین و کارخانه تولید اسید سیتریک کرمانشاه تنها واحدهای صنعتی بزرگ کشور در زمینه تولید این محصول هستند که با رفع مساله واردات از نیمه دوم سال‌جاری تمام نیاز کشور به اسید سیتریک را تأمین خواهند کرد که در این صورت ۴۰۰ اشتغال مستقیم احیا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه