English

محمد حسینی:

صادرات اسید سیتریک جوین به۱۲ کشور آسیای میانه و اتحادیه اروپا

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت جوین بیان کرد: اسید سیتریک تولیدی به واسطه بهره مندی از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا و آزمایش‌های روزانه و تائیدیه‌های استاندارد، مجوز ورود به اتحادیه اروپا را نیز دارد.

صادرات اسید سیتریک جوین به۱۲ کشور آسیای میانه و اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد حسینی مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت جوین در خبری اعلام کرد: ظرفیت تولید این کارخانه حدود ۲۰ هزار تُن اسید سیتریک در سال است که ما سال گذشته حدود ۳۰ هزار تن تولید کردیم که شکر خام و سفید و ملاس چغندرقند مواد اولیه این کارخانه هستند و حدود ۷۵ درصد آن در صنایع غذایی و ۲۰ درصد در صنایع دارویی و شیمیایی استفاده می‌شود.

حسینی در ادامه افزود: اسید سیتریک تولیدی به واسطه بهره مندی از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا و آزمایش‌های روزانه و تائیدیه‌های استاندارد، مجوز ورود به اتحادیه اروپا را نیز دارد، در حال حاضر اسید سیتریک جوین به ۱۲ کشور آسیای میانه و اتحادیه اروپا صادر می‌شود محصولی که دارای کمترین میزان ناخالصی و سرب بوده و این مزیتی بزرگی برای اسید سیتریک تولیدی ما محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: واردات بی رویه در سال ۹۹ باعث رکود و تعطیلی کارخانه اسید سیتریک جوین شده بود، بعد از ممنوعیت واردات، تولید در کارخانه رونق گرفت و ما موفق شدیم تولید اسید ستیریک را به مرز ۳۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰ برساینم که بیشتر از امار تولیدی کل کارخانه از سال ۹۴ تا تا سال ۹۹ که حدود ۲۵ هزار تن بوده است می‌باشد.

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت جوین یادآور شد: امسال حدود ۵ هزار تن صادرات خواهیم داشت، این میزان صادرات زمانی محقق می‌شود که ما نیاز داخلی را پاسخ داده باشیم و کمبودی از این بابت نداشته باشیم.

حسینی خاطرنشان کرد : ظرفیت نهایی کارخانه را در افق توسعه حدود ۸۰ هزار تن است، در صدد هستیم برنامه توسعه‌ای کارخانه را امسال به مرز ۴۰ هزار تن در سال برسانیم وبتوانیم بعد از رفع نیاز داخل که اولویت نخست ما می‌باشد به مساله صادرات توجه ویژه داشته باشیم و بازار‌های تازه را شناسایی و محصول خود را صادر نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه