English

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی:

ثبت ۲۲ هزار درخواست مجوز استان در سامانه درگاه ملی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: سنجش دستگاه‌ها در هیات مقررات‌زدایی انجام شده و ممکن است دستگاه مربوطه از هیات زمان مشخصی برای بررسی مجوزها دریافت کرده باشد یا اینکه مدارک به دلیل نقص رد شود.

ثبت ۲۲ هزار درخواست مجوز استان در سامانه درگاه ملی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا خواجه نائینی؛ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی اظهارداشت: طی ۴ ماه ابتدایی سال جاری، مشهد با ۱۴ هزار و ۴۶۷ درخواست و صدور ۵۹۷۶ مجوز، با ۲۹ درصد، رتبه سوم تاخیر در پاسخگویی به صدور مجوزهای کسب‌وکار را در استان به خود اختصاص داده است.

خواجه نائینی ادامه داد: صدور مجوزهای کسب‌وکار در خراسان رضوی طی ۴ ماه ابتدایی سال جاری از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور انجام شد و طی سال گذشته ۲۲ هزار درخواست در استان در سامانه درگاه ملی ثبت شد که این میزان طی ۴ ماه ابتدایی سالجاری به بیش از ۲۸ هزار درخواست رسیده که نشان می‌دهد روند استفاده از این درگاه در استان توسط مردم افزایش یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان متذکرشد: از این میزان درخواست صدور مجوز ، برای ۱۲ هزار و ۷۰۵ درخواست، مجوز صادر شده و ۲۶.۱ درصد در صدور مجوزها در استان تاخیر وجود دارد که البته در این میان ممکن است برخی از مجوزها نقص مدارک داشته یا برگشت خورده باشد.

وی تاکید کرد: همچنین ۱۰ مجوز پرتقاضا در خراسان رضوی، پروانه اشتغال به کار مهندسی شخص حقیقی با ۱۴۸۵ درخواست و صدور ۹۳۹ مجوز، کسب و کار خانگی خیاطی لباس با ۱۲۹۶ درخواست و صدور ۱۱۶۰ مجوز، تأسیس واحد تولیدی و صنعتی با ۱۰۰۴ درخواست و صدور ۴۹۸ مجوز، پروانه مشاور املاک با ۸۲۲ درخواست و صدور ۲۷۴ مجوز، پروانه طبابت با ۶۹۰ درخواست و صدور ۳۶۱ مجوز بوده است.

خواجه نائینی افزود: همچنین پروانه کسب خرده‌فروشی پوشاک زنانه با ۶۳۶ درخواست و صدور ۳۲۳ مجوز، کسب‌وکار خانگی قالیبافی با ۶۳۳ درخواست و صدور ۵۸۷ مجوز، پروانه اشتغال مشاوره روانشناسی با ۵۹۴ درخواست و صدور ۲۱۴ مجوز، موافقت اصولی تأسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی بخش کشاورزی با ۵۱۹ درخواست و صدور ۳۳۳ مجوز و کارت عضویت دامداری روستایی و غیرصنعتی با ۳۷۹ درخواست و صدور ۷۸ مجوز، جز دیگر مجوزهای پرتقاضای استان هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اظهارداشت: همچنین ۱۰ مجوز کم صدور استان طی ۴ ماه ابتدایی سال جاری شامل موافقت اصولی تاسیس مرکز سرپایی درمان اختلالات مصرف مواد (SUD) با ۳۶۵ درخواست، تأسیس مدرسه غیر دولتی با ۳۳۴ درخواست و صدور ۲۴ مجوز، کارت عضویت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با ۲۹۸ درخواست و صدور ۴۲ مجوز، کارت بازرگانی با ۲۹۳ درخواست و صدور ۳ مجوز و تاسیس شرکت تعاونی با ۲۲ درخواست و صدور ۱۶ مجوز، تأسیس و فعالیت باشگاه ورزشی با ۲۲ درخواست و صدور ۱۰ مجوز، تاسیس مرکز غیردولتی با ۱۶۶ درخواست و صدور ۷ مجوز، احداث جایگاه‌های سوخت مایع و CNG با ۱۲۵ درخواست، موافقت اصولی تأسیس مؤسسه فرهنگی هنری با ۱۲۰ درخواست و .... از جمله این موارد است.

وی ابرازداشت: رتبه‌بندی شهرستان‌های استان از منظر تاخیر در پاسخگویی به درخواست‌های مجوز کسب‌وکار در چهار ماه اول سال ۱۴۰۲ به ترتیب از مجموع ۳۳ شهرستان استان، خلیل آباد با ۲۲۹ درخواست و صدور ۱۰۴ مجوز با ۳۸.۵ درصد تاخیر در پاسخگویی به مجوزها رتبه اول، سبزوار با ۱۰۸۵ درخواست و صدور ۴۱۸ مجوز با ۲۹.۷ درصد تاخیر رتبه دوم و مشهد با ۱۴ هزار و ۴۶۷ درخواست و صدور ۵۹۷۶ مجوز با ۲۹ درصد رتبه سوم تاخیر در پاسخگویی به صدور مجوزهای کسب‌وکار در استان را به خود اختصاص داده است.

خواجه نائینی افزود: سرخس با ۳۹۵ درخواست و صدور ۲۳۸ مجوز طی ۴ ماه با ۱۰.۶ درصد تاخیر، رتبه اول پاسخگویی در میان شهرستان‌های استان را دارد. در این زمینه تمام دستگاه‌ها تلاش می‌کنند اما بخشی از این موارد به مشکلات سامانه‌ها وعدم هماهنگی ارتباط میان سامانه‌ها باز می‌گردد که در تلاشیم تا این موارد مرتفع شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تصریح کرد: رتبه‌بندی دستگاه‌های استان از منظر تاخیر در پاسخگویی به درخواست‌های مجوز کسب‌وکار در چهار ماه اول سال ۱۴۰۲ نیز، بیشترین تاخیر مربوط به اصناف با ۱۳ هزار و ۵۰ درخواست طی ۴ ماه ابتدای سال جاری و صدور ۵۵۴۹ مجوز با ۴۳.۱ درصد تاخیر است که دلیل آن به تازگی متصل شدن به درگاه ملی مجوزها است. درگاه ملی مجوز محل اتصال سامانه‌های دستگاه‌ها به مردم و یک واسط است و اگر درگاه دچار تاخیر باشد، مجوز نیز دیرتر صادر می‌شود.

وی یادآورشد: همچنین پس از اصناف ، نظام روانشناسی و مشاوره با ۵۹۴ درخواست و صدور ۲۱۴ مجوز با تاخیر ۳۳.۸ درصدی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت با ۱۶۷۹ درخواست و صدور ۵۶۷ مجوز با تاخیر ۲۶.۱ درصدی رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خاطرنشان کرد: رتبه اول پاسخگویی در میان دستگاه‌های استان، مربوط به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در استان است و جامعه مشاوران رسمی مالیاتی و سازمان صداوسیما در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

خواجه نائینی در خاتمه گفت: سنجش دستگاه‌ها در هیات مقررات‌زدایی انجام شده و ممکن است دستگاه مربوطه از هیات زمان مشخصی برای بررسی مجوزها دریافت کرده باشد یا اینکه مدارک به دلیل نقص رد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه