English

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان؛

یکی از بزرگترین نهادهای مدنی در هر کشوری جامعه بزرگ اصناف و بازار است

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: یکی از بزرگترین نهادهای مدنی در هر کشوری جامعه بزرگ اصناف و بازار است و این جامعه بزرگ توسط خود اصناف و مردم اداره می شود.

یکی از بزرگترین نهادهای مدنی در هر کشوری جامعه بزرگ اصناف و بازار است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ بختیار خلیقی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در مراسم روز ملی اصناف اظهار کرد: با توجه به برنامه هفتم توسعه و سند و چشم انداز اصناف، خوشبختانه قانون نظام صنفی دستخوش تحول و تغییر شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم نمایندگان استان به امر تغییر قانون نظام صنفی توجه ویژه داشته باشند، افزود: اصناف نقش مهمی در اشتغال ایجاد می کنند به خصوص اصناف تولیدی که در حال حاضر ۹۲ درصد واحدهای تولیدی در نواحی و شهرک های صنعتی مستقر هستند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان ادامه داد: در حال حاضر در بخش اصناف قوانین خوبی مصوب شده اما متاسفانه تاکنون به آنها عمل نشده است.

خلیقی با اشاره به این مطلب که مهمترین قانون ساماندهی و ایجاد شهرک صنفی ماده ۱۶ برای بهبود فضای کسب و کار است، اظهار کرد: متاسفانه تا کنون به این امر پرداخته نشده و انتظار می رود فرمانداران برای ایجاد شهرک های صنفی به خصوص شهرک صنفی تخصصی مثل شهرک فرش، پوشاک و ... اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از بزرگترین نهادهای مدنی در هر کشوری جامعه بزرگ اصناف و بازار است و این جامعه بزرگ توسط خود اصناف و مردم اداره می شود.

دیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان یادآور شد: این نهاد بزرگ اجتماعی گرداننده چرخ های بزرگ اقتصادی هستند و موفقیت در آن منجر به موفقیت و پویایی و رشد اقتصادی کشور است.

خلیقی جامعه بزرگ اصناف را جامعه جهادگران نامید و گفت: اصناف در کنار ملت ایران در تمامی مراحل انقلاب مسیر توسعه را به جان خریدند و همواره حامی و پشتیبان نظام و مردم بودند.

وی ادامه داد: اصناف در سطح کشور با جمعیتی بالغ بر ۳.۵ میلیون واحد صنفی و در استان کردستان با جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار واحد صنفی در قالب سازمان های صنفی سازماندهی شده اند و در ۴ دسته تولیدی صنفی، خدمات صنفی، توزیعی و خدماتی فعالیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه