English

استاندار خراسان رضوی:

دهیاران به عنوان پیشگام و پرچمدار توسعه روستایی هستند

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: دهیاران، محور اصلی طرح تحول روستایی هستند که می توانند با بسیج‌ نیروهای روستا، شناسایی ظرفیت ها و همراهی مردم و تشکیل گروههای جهادی معین، توسعه مناطق خود را شتاب بخشند.

دهیاران به عنوان پیشگام و پرچمدار توسعه روستایی هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: یکی از رویکردهای اصلی دولت در اجرای طرح تحول روستایی، ارتقای معیشت، اشتغال و اقتصاد روستاییان است.

نظری این سخنان را در نشستی با دهیاران بخش روداب شهرستان سبزوار ابراز داشت و ادامه داد: تلاش بر این است تا شرایطی در مناطق روستایی ایجاد شود که در روستا هیچ بیکاری وجود نداشته باشد.

استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: اشتغال روستایی باید خانواده‌محور باشد و ضریب بیکاری با توجه به ظرفیت های مختلف کاهش یابد که در این مسیر تسهیلات اشتغال متناسب با ظرفیت های مناطق روستایی به روستاییان ارائه می شود.

وی متذکرشد: انتظار آن است که دهیاران برنامه هدفمندی حول محور برنامه طرح تحول داشته باشند که توسعه اشتغال اولویت این طرح قرار گیرد و از دهیاران به عنوان پیشگام و پرچمدار توسعه روستایی یاد می شود که نقشی محوری در توسعه و بالندگی مناطق روستایی دارند.

نظری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: طرح تحول روستایی در قالب سه محور عمرانی، اقتصادی و اشتغال و شاخص های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار خراسان رضوی یادآورشد: دهیاران ، محور اصلی طرح تحول روستایی هستند که می توانند با بسیج‌ نیروهای روستا، شناسایی ظرفیت ها و همراهی مردم و تشکیل گروههای جهادی معین، توسعه مناطق خود را شتاب بخشند.

وی اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار بخش روداب سبزوار آبرسانی خواهد شد و یکی از مشکلات حوزه آب در مناطق روستایی، ایجاد و صلاح شبکه آبرسانی است که بدین منظور با بهره مندی از اعتبارات دولتی و همیاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بخش عمده ای از این مشکل برطرف می شود.

نظری خاطرنشان کرد: همچنین‌ به سبب تبعات خشکسالی، احیا و مرمت قنوات و اجرای طرحهای آبخیزداری از اولویت های بخش روداب است که با همیاری جهاد کشاورزی و مشارکت روستاها مورد توجه قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه