English

استاندار خراسان رضوی:

دریا به خراسان رضوی می رسد

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: هدف از انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی تامین آب حوزه صنعت است و در این پروژه انتقال آب برای مصارفی از جمله صنایع فولادی و بخش صنعت را پوشش خواهد داد .

دریا به خراسان رضوی می رسد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی در سخنانی ابراز داشت: سال ۱۴۰۵ فاز اول پروژه آبرسانی دریای عمان به خراسان رضوی به مرحله بهره برداری خواهد رسید و آنچه قرار است به مشهد انتقال داده شود،سالانه ۱۳۰میلیون متر مکعب آب از دریای عمان است.

نظری در ادامه گفت: در استان ما و استان‌های شبیه به ما مهم‌ترین مشکل تامین آب است و مسئولین ملی باید تصمیمات اساسی را بگیرند اگرچه پروژه‌ها در دست اقدام است و بدیهی است که ما سه بخش پروژه داریم یکی از پروژه‌های زودبازده در حوزه آب که امسال به بهره برداری رسید.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: اگر انجام نمی‌شد قطعا با تنش آبی جدی روبه رو بودیم و پروژه‌های میان مدت است که دو سال زمان می‌برد از جمله سد شورجه که امیدواریم در سال آبی امسال آبگیری شود و ظرفیت آبی استان را افزایش دهد و سومین مورد پروژه‌های بلند مدت‌تر از جمله انتقال آب دریای عمان که در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: استفاده از پساب و تصفیه فاضلاب از دیگر پروژه‌هایی است که در دست اقدام داریم و جایگزین مصرف آب در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی می‌شود تا بتوانیم با صرفه‌جویی در بخش کشاورزی در مصرف آب آشامیدنی با جایگزینی پساب بخش کشاورزی و صنعت را مدیریت کنیم تا آب آشامیدنی در استان و مشهد دچار مشکل نشود.

نظری متذکر شد: هدف از انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی تامین آب حوزه صنعت است و در این پروژه انتقال آب برای مصارفی از جمله صنایع فولادی و بخش صنعت را پوشش می‌دهد و صنایع از آب چاه و آب شرب استفاده نخواهند کرد و محدودیت‌هایی برای صنایع قائل خواهیم شد همچنین در بخش کشاورزی نیز از پساب استفاده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه