English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار:

صرفه‌جویی در مصرف آب، بهترین گزینه در گذر از تنش آبی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار بیان کرد: انتظار داریم شهروندان و ساکنان مناطق روستایی با صرفه‌جویی در مصرف آب، به ویژه در ماه های گرم سال به این مدیریت گذر از تنش آبی کمک کنند.

صرفه‌جویی در مصرف آب، بهترین گزینه در گذر از تنش آبی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین ریاضی؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار اظهار کرد: انتظار داریم شهروندان و ساکنان مناطق روستایی با صرفه‌جویی در مصرف آب، به ویژه در ماه های گرم سال، این مدیریت را به گذر از تنش آبی کمک کنند و تنش آبی روستاهای مجاور سبزوار ۳۰ لیتر بر ثانیه است.

ریاضی این سخنان را به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب ابراز کرد و افزود: طولانی بودن خطوط توزیع آب روستایی و فرسودگی برخی از قسمت های شبکه، مناطق روستایی سبزوار را با تنش آبی رو به کرده است که برای حل مشکل آب شرب روستاها در ساعات اوج مصرف، مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار متذکر شد: هم اینک مجتمع رسالت شهرستان سبزوار، که آب روستاهای ییلاقی شمال و شمال شرق سبزوار شامل کهنه آب، سنگ سفید، ابارش، سدید، قز، رازقند و عشرت آباد را تامین می کند، در روزهای آخر هفته که مصرف آب افزایش می یابد با کمبود حدود ۳۰ لیتر در ثانیه مواجه است.

وی همچنین تاکید کرد: مهاجرت برخی خانوارهای شهری به روستاهای اطراف شامل ابارش، دلقند، دولت آباد، ایزی و خیرآباد که به نوعی سرریز جمعیت شهری محسوب می شوند، نیز مصرف آب در این مناطق را افزایش داده است.

ریاضی خاطرنشان کرد: ۱۲ مجتمع آبرسانی در ۲ بخش مرکزی و روداب سبزوار در کنار ۱۱ روستای مستقل وجود دارد که در بخش مرکزی سبزوار ۲۰ حلقه چاه با برداشت ۱۲۵ لیتر آب بر ثانیه و در بخش روداب نیز ۱۱ حلقه چاه موجود است که ۷۵ لیتر بر ثانیه آب از آن برداشت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه