English

سرپرست تیم رهام:

بازگشت افتخار آمیز تیم رُهام از مسابقات کشور ایتالیا

سرپرست تیم رُهام بیان کرد: این تیم بعد از پنج سال برای حضور در مسابقات بین المللی فرمول دانشجویی۲۰۲۳ به کشور ایتالیا سفر کرد و این رقابت ها با حضور ۶۵ تیم از ۲۱ کشور دنیا طی روزهای ۲۱ تا ۲۵ تیرماه سال جاری در پیست ریکاردوپالتی در نزدیکی شهر پارما ایتالیا برگزار شد.

بازگشت افتخار آمیز تیم رُهام از مسابقات کشور ایتالیا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابریشمی محمد حسین ابریشمی؛ سرپرست تیم سازنده خودرو مسابقات فرمول دانشجویی رهام دانشگاه فردوسی مشهد در خبری اعلام کرد: تیم خودروی دانشجویی رُهام دانشگاه فردوسی مشهد که برای حضور در مسابقات بین‌المللی فرمول دانشجویی۲۰۲۳ به کشور ایتالیا سفر کرده بود، با کسب پیروزی در این رقابت‌ها صبح امروز به مشهد بازگشتند.

ابریشمی در ادامه افزود: این تیم بعد از پنج سال برای حضور در مسابقات بین المللی فرمول دانشجویی۲۰۲۳ به کشور ایتالیا سفر کرد و این رقابت ها با حضور ۶۵ تیم از ۲۱ کشور دنیا طی روزهای ۲۱ تا ۲۵ تیرماه سال جاری در پیست ریکاردوپالتی در نزدیکی شهر پارما ایتالیا برگزار شد.

سرپرست تیم رهام ادامه داد: ضمن پیروزی در برخی از بخشهای این مسابقه دانشجویی و از جمله کسب رتبه پنجم در مهمترین بخش این دوره از مسابقات بین المللی که مسابقات در سه رده خودروهای احتراق داخلی، الکتریکی و خودران برگزار شد که تیم رهام، در رده خودروهای احتراق داخلی با ۲۲ تیم به رقابت پرداخت.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان مالی و گمرکی، رُهام توانست با یک روز تاخیر به واسطه مشکلات گمرکی، تمام تست های ورودی مسابقات از جمله تست بازرسی فنی، شیب، صدای اگزوز و ترمز را با موفقیت پشت سر بگذارد.

ابریشمی تاکید کرد: سختگیری داورها در انجام این تست ها به حدی بالا بود که از ۲۲ تیم شرکت کننده در دسته احتراق داخلی، تنها ۹ تیم موفق به عبور از هر چهار تست شدند و تیم رهام نیز در یک روز هر چهار تست ورودی را با موفقیت پشت سر گذاشت و مجوز حضور در مسابقات را به واسطه کیفیت و دقت بالا در طراحی و ساخت خودرو مطابقت کامل با قوانین مسابقه را به دست آورد.

تیم سازنده خودرو مسابقات فرمول دانشجویی رهام

سرپرست تیم رهام متذکر شد: در این دور از مسابقات ۱۳ تیم اروپایی از میان ۲۲ شرکت کننده در دسته خودروهای احتراق داخلی نتوانستند تا انتهای مسابقات تست‌های اولیه ورود به مسابقه را پشت سر بگذارند ولی تیم رهام توانست بخشهای استاتیکی و دینامیکی مسابقات را علیرغم زمان کمی که داشت با موفقیت پشت سر بگذارد.

وی اظهار داشت: در پایان رتبه بندی نهایی تیم ها با توجه به امتیازات کسب شده در بخشهای مختلف استاتیکی و دینامیکی، تیم رهام رتبه ۱۳ را کسب نمود؛ دلیل کسب این رتبه، با وجود به دست آمدن رتبه های تک رقمی در بخشهای دینامیک، این بود که امتیازدهی مسابقه به صورت نسبی صورت می گرفت.

سرپرست تیم رهام یادآور شد: به عبارتی تیم ها نسبت به اختلاف با برترین تیم که امتیاز کامل را گرفته است، امتیازدهی می‌شوند و اگر فاصله آنها تا تیم برتر از حدی بیشتر باشد، امتیازی به آنها تعلق نمی گیرد و در این دوره تیم دانشگاه پادوا ایتالیا برتر مسابقه شناخته شد.

ابریشمی اضافه کرد: البته تیم رهام در یکی از مهم ترین بخشهای دینامیکی مسابقات که تست استقامت و کارایی خودرو است، توانست جایگاه پنجم را به دست آورد و بالاتر از۱۷ تیم دیگر از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، فرانسه، انگلیس و ایتالیا قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه